30 Nisan 2011 Cumartesi

PATLASIN OSTİM


29.04.2011 Milliyet-Ankara Gazetesi

Oksijen tüpüne niye doğalgaz basıldığını anlayamadık. Gözü, parayla kanlanmış birileri, alengirli işler yapıyor. Ostim’de, 20 canı söndürdüler. Ufku ve aklı bu kadar adamlar, oksijen tüpüne doldurulmuş doğalgaz gibiler. Aman Allah korusun, bizim patlamamız cana kıyanından değil.

Uçak bile yapar
Patlayan tüple gündeme gelen Ostim, 20-24 Nisan arası KOMATEK 2011 Fuarı’nda, 70 imalatçısıyla yer aldı; 12’ncisi düzenlenen Uluslararası İş ve İnşaat Makina, Teknoloji ve Aletleri İhtisas Fuarı’nda. Avrasya’nın en büyük, Avrupa’nın dördüncü büyük fuarı. Kendisine yaraşır övgüler aldı Ostim. Hatta belediye için iş makinesi bakmaya giden Yenimahalle Belediye Başkanı Fethi Yaşar, “Destek verilsin, bizim firmalarımız uçak bile yapar” diye gördüklerinden duyduğu heyecanı dile getirdi. Sanki içine doğmuş gibi…

Savunma ve havacılık merkezi
Birkaç gün sonra Ankara Ticaret Odası Başkanı Salih Bezci, müjdeli bir haber verdi: Amerika Birleşik Devletleri’yle ihalesi yapılan 109 adet Skorsky helikopterinin yüzde 67’si Türkiye’de üretilecekti. 2 milyar 300 milyon dolarlık kısmı yani. Ankara’yı, savunma ve havacılık üssü haline getirmek için bir fırsat daha doğmuştu. Salih Bezci, bir şeyin daha altını çiziyordu; Ankara, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın sayılı savunma ve havacılık merkezlerinden biri olmaya adaydı. Akademik ve teknik birikimine de bu yakışırdı. Bu haber, Ostim’e, yeni iş olanaklarını müjdeleyen bir haberdi.

Okullarla işbirliği
Ostim, Anadolu’nun gözbebeği, en önemli organize sanayi bölgelerinden biri. 5 bin firma, 50 bin çalışanıyla bir ilçe büyüklüğünde. Oturmuş bir organizasyonu ve ticaret etkinliği var. Ancak bildikleri bir şeyi yinelemekten kendimi alamayacağım; üniversiteler ve meslek liseleriyle olan ilişkilerinin önemi. Ostim, eski tarz üretim ve ticaret alışkanlıklarıyla çalışan firmalara öncülük etmeli. Araştırma ve geliştirme çalışmalarında bu okullarla işbirliğini, işin bir parçası haline getirmeli. Ortadoğu Teknik Üniversitesi’yle başlatılan işbirliği, Ostim’in bütününe yayılmalı. Olanın etrafında dönmek yerine, kendi buluşlarıyla pazarları zorlamalı. Yüksek teknolojili üretimlere, değil yanıt vermek, öncü olmalıdır.

Tazelenme ve öncülük zamanı
Bu çaba, Ankara kadar Anadolu’yu ilgilendiren bir konudur. Patlayan tüpler, biraz da Ostim’in kapağını araladı. Ardından gelen tartışmalar, zihnimizdeki Ostim efsanesini yıkmak üzere. Kendini tazelemesini bekliyoruz. Ostim, Türkiye’nin en iyi üniversitelerini barındıran Ankara’nın ciddi bilgi birikimiyle buluşmayı beceremiyorsa vah Anadolu’nun haline! Savunma ve havacılık gibi yüksek teknolojili sektörler başta olmak üzere, birçok üretim alanı sırada bekliyor. Ekonomisi küçülen Ankara’yı canlandıracak, birikimiyle Anadolu sanayi bölgelerine öncülük edecek Ostimler’i bekliyor. Üreticilerinize kılavuz olun.

Oksijen tüpünden çıkan doğalgaz adamlar, ancak kendini patlatıyor. Oysa üretimin patlaması gerekiyordu. Ostim’de, patlayacaksa bilgi patlamalı, tüp kafa cehalet değil. Önüne konan projeler için, şapkaları masaya koyma zamanı. Ondan sonra patlasın efendim Ostim, patlasın!

Hiç yorum yok: