04.10.2016 Milliyet - Ankara Gazetesi
Uçarı otogarımız AŞTİ’nin her fırsatta merkezden, otobüsçüler açısından da ‘kör nokta’ sayılan Mamak’a kaçma
arzusunu ‘Kaçak Otogar: AŞTİ’
başlığıyla köşemizde işlemiştik geçen hafta. Ankara Şehirlerarası
Otobüs İşletmecileri ve Acenteleri Derneği Eski Başkanı Mustafa Tekeli, yanıt
hakkını kullanmak istedi. İşte bir önceki başkan sayın Tekeli’nin yanıtları:
“Yanlış
anlaşılmalar var”
“Öncelikle
AŞTİ'nin taşınmamasını gündeme getirdiğiniz için teşekkür ederim.
AŞTİ'nin taşınmaması için, bizim dernek yönetimimiz
zamanında konu yargıya taşınmış ve halen de süren bir mahkeme süreci
olduğundan, bu konuda açıklama yapmak doğru olmayacağı için bir yorum
yapamıyorum.
Yalnız
yazınızda yanlış anlaşılmalar var onları düzeltmek isterim.
Öncelikle firmalara ait şehiriçi servis araçları
belediye tarafından değil AŞTİ esnafı tarafımızdan kaldırılarak, yerine ortak
servislerle hizmet vermeye karar verilmiştir. Bunun en büyük nedeni de artan maliyetlerin karşılanamamasıdır.
Firmalar
zarar ediyor
Türkiye
genelinde bazı terminallerde şehiriçi servis taşıması hiç yapılmadığı gibi
bazılarında da bizimki gibi ücretsiz ortak servis dahi yoktur. Var olan
büyükşehirlerde de firmalar büyük zararlar etmektedir.
Takdir
edersiniz ki THY'nin bile şehiriçine ücretsiz servisi yoktur. Zaten Karayolu
Taşıma Kanunu ve Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde, firmalara şehiriçi ücretsiz
servisi zorunlu değildir.
Bu şartlar altında aldığı onca tepkiye rağmen Sayın
Büyükşehir Belediye Başkanımız Melih Gökçek Bey ve BUGSAŞ Eski Genel Müdürü
Sayın Ruhi Kurnaz Bey, bütün bunlara göğüs germiş ve bize destek olmuştur.
Sayelerinde birçok işletmeci servislerden dolayı zarar etmemiş, ticari
faaliyetine devam edebilmiştir.
Ayrıca
AŞTİ yerinde kaldığı sürece, biz AŞTİ esnafı olarak yakın illerden gelecekler
için ANKAPARK'a ücretsiz servisler koyacağız. Böylelikle hem Ankara'ya değer
katan, turist çeken projenin desteklenmesini sağlayacağız hem de bizler
günübirlik turlar düzenleyerek esnafımıza ek gelir sağlayacağız.”
Biraz
da bizim düşünceler
Herkes kendisini düşünüyor tabii, firmalar kendini
düşünmüş, Belediye firmalarla yolcunun arasını bulmaya çalışmış, biz de
yolcular olarak kendi açımızdan değerlendirmiştik zaten konuyu. Servisleri
kimin kaldırdığından çok, kaldırılmasına karşılık yerine gelen uygulamaydı konumuz.
Belki sadece Belediye’ye bırakmayıp, zarar edilmeyecek ortak bir çözüm
geliştirilmeliydi. Belediyeler de bizim vergimizle veriyor nitekim bu
hizmetleri.
Hızla genişleyen, 5 milyon 300 bin nüfusa dayanmış bir
kent artık Ankara. 2005 yılından bu yana 850 bin kişi eklenmiş kente. Merkezlerine
çok uzak artık ilçe çeperlerinde oturanlar. Bu arada servis konusunda uygulanmamış
bir mahkeme kararı olduğunu da tekrar hatırlatalım.
Kısmetli
Ankapark
Ayrıca Ankapark kadar 2 bin yıllık Ankara Kalesi’ni de
bir düşünen olsaydı keşke. Kentin en önemli turistik mekanı Kale’ye, hiçbir
toplu taşıma aracı çalışmıyor. 6 yıldır hatırlatıyoruz, sahip olan çıkmıyor. Daha
doğmamış dünkü çocuk Ankapark’ın kısmetine bakın siz.
Not: Aynı yazımızdaki “..günde 200 otobüs firması yaklaşık 400 giriş-çıkış yapabiliyor ki..” cümlemizde yazım hatası sonucu 1 sayısı eklenmeyince 400 olmuş bin 400. Düzeltir, yanlışlık dolayısıyla özür dileriz.
Not: Aynı yazımızdaki “..günde 200 otobüs firması yaklaşık 400 giriş-çıkış yapabiliyor ki..” cümlemizde yazım hatası sonucu 1 sayısı eklenmeyince 400 olmuş bin 400. Düzeltir, yanlışlık dolayısıyla özür dileriz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder