25.07.2017 Milliyet - Ankara Gazetesi
Başkentin
toplu taşıma özrünü 7 yıldır işliyoruz da onlarcasından bir tanesi Büyükşehir
Belediyesi’nin dikkatini çekti; ‘Toplu
Taşıyama-ma’ yazımız. Uzmanıyla incelenmiş, gerekçeleri EGO’nun kendi
verileriyle hesaplanmış bilgiler, uyarı olarak değerlendirileceğine çalakalem
yazılmış bir ‘tekzip’le yanıtlanmıştı.
EGO verisini bile yanlış kullanan bir tekziple.
Şiraze hakikaten şaştı!
Yazımız
10 Şubat 2017 tarihliydi, 4 Mayıs 2017’de tekzip yayınlandı. 10 Mayıs 2017’de
Belediye Başkanımız Melih Gökçek,
meşhur tıvitırından (twitter) “Adam
tekzibi yedi, şerazesi (şiraze)
kaydı” diye mesaj attı. “Dikkat et”
di önceki cümle!
Oysa
2 ay önce 10 Mart’ta, üstelik iddialarımızı daha da ayrıntılı veriler ve grafiklerle
madde madde ayrıntılı açıklamıştık. Hiç mi okumamışlar, açıkladıysa eğer hiç mi
anlatamamış bizim avukatlar, hiç mi mahkeme verilerin doğruluğunu denetlememiş,
yedik doğru bilgiye tekzibi, hakikaten şaştı şiraze!
Bakması gereken de baksın
rakamlara
22
Temmuz 2017’de Hürriyet Ankara Gazetesi’nin haberi: Raylı Sistemde Büyük Kayıp...
Ankara
Milletvekili Aylin Nazlıaka’nın Ankaray ve Metro İşletmeleri’ne ait yolcu
sayılarına ilişkin bilgi talebini, Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü
Raylı Sistemler Dairesi Başkanlığı yanıtlamıştı.
Özetle:
Ankaray
2008
yılında toplam 44 milyon 646 bin 512 yolcu taşıyor.
2009
yılında yolcu sayısı 37 milyon 19 bine düşüyor.
2016’da
36 milyon 617 bin 66’ya...
Kayıp
yüzde 17...
Metro
2008
yılında Batıkent Metrosu (M1), 65 milyon 439 bin 511 kişi taşıyor.
2009’da
57 milyon 951 bine düşüyor sayı.
2016’da
50 milyon 881 bin 134 yolcuya düşüyor.
Kayıp
yüzde 22, yani 14 milyon 558 bin 377 kişi.
Batıkent-OSB-Törekent
Metrosu’nda ise 2015’te 8 milyon 423 bin olan yolcu sayısı, 2016’da 9 milyon 41
bin 387 olmuş. Batıkent’le bağlantılı bu hat artarken Batıkent nasıl düşüyor
hayret!
2014
yılında hizmete giren Kızılay-Çayyolu Metrosu’nda
2015’te
19 milyon 602 bin 841,
2016’da
ise 20 milyon 111 bin 158 yolcu taşınmış.
Bu
arada 2008’de Ankara nüfusu 4 milyon 548 bin 939,
2016’da
5 milyon 346 bin 518 kişi oluyor.
797
bin 579 kişi artmış bu sürede nüfus.
41 milyon azalmış
Aylin
Nazlıaka da diyor ki “Nüfus artış
oranıyla doğru orantılı bir yolcu artışı düşünüldüğünde, 2016 yılında
toplam
yolcu sayısının yaklaşık 129 milyon olarak gerçekleşmesi gerekmektedir..
Ankaray ve Ankara Metrosu 1 güzergahında, yıllık yolcu sayısı yaklaşık 41
milyon düşmüştür.. yolcu sayısında yüzde 38’lik bir kayıp vardır. Kısacası
toplu taşımı kullanan yaklaşık her üç kişiden biri başka bir ulaşım tercihine
geçmiştir.”
Aylin Nazlıaka |
Kapasitesinin çok altındalar
Biz
de sadece metro değil, ‘EGO’nun Açıklamaları – Yanıtlarımız’ ‘EGO’ya Kolay Sorular’ gibi yazılarımızda EGO otobüslerindeki kaybı da vererek,
kaybın nereye yöneldiğini göstermiştik. Hatta bizim daha önce doğru zamanlama
ve sefer sayısıyla yaklaşık günde 3 milyon olarak hesapladığımız Ankaray ve
metro yolcu kapasitesi, EGO’nun kendi internet sitesindeki verilerle 5 buçuk
milyona çıkmıştı.
6 yorum:
Sayın Ali İnandım
⤵
Sayın Vekilimiz Aylin Nazlıaka Ulaşım ile ilgili yazısında Keçiören e yer vermemiş ⁉
KEÇİÖREN 'de Ulaşım
Başlı başına
Üniversite
Tez konusu olur ❗
Metro ve Ego otobüsleri
Bedavacılara çalışıyor ⁉ Vatandaş ULUS veya Kız olaya gidemiyor ❗ ÖHA ve Minibüslere MECBUR BIRAKILIYOR ⁉
Mehmet bey, sorulan dönemde Keçiören Metrosu açılmamıştı henüz..
Yani ⁉
İşin içerisine Keçiören Metrosu ve Ego otobüslerindeki Kaybı da eklersek ⁉ işin vehameti ortaya çıkacak...❗
ÖH A ve Minübüslerde neden KART OKUYUCU konulmasına yanaşılmadığı da ortada..❗
Bunun yanıtı o kadar basit ki: otobüs verilmeyen veya kaldırılan hatlarda bir inceleme yapın sorunuza yanıt bulursunuz.
http://m.radikal.com.tr/yorum/ankaranin_sinsi_ulasim_plani-1156979
Auap 2038 rakamları ile kontrol ettin mi Ali beycim.
Yorum Gönder