3 Ağustos 2011 Çarşamba

BAŞKENTRAY BAŞLIYOR


02.08.2011 Milliyet-Ankara Gazetesi


Devlet Demiryolları’nın başladığı her projeyi, ilgiyle gözlüyorum. Her yeni projesini, takip etmeye çalışıyorum. Sadece Ankara’da değil, ülkenin her yanında yaptığı ya da yapmayı düşündüğü projeleri. Çok geciktik çünkü demir ağlarla ülkeyi bağlamakta. Çok… Büyük şehirlerimiz, geciken raylı sistemler yüzünden, katlanılmaz hale geldi. Tıkalı yollarda, ömür tüketir, savaştaymış gibi can verir olduk. Toplu taşımacılığın yüzakı demiryollarıysa geciktikçe gecikti yüzümüzü aydınlatmak için. İyi haberlerini nasıl kollamayalım?

İyi haber
Türkiye’deki en uzun metroyu ilk yapan Ankara, arkasından gelen kentleri, arkasından izler duruma düştü. Raylı sistemler, büyük şehirlerde yaygınlaşıyor, Ankara, olanla yetinme huyuna yenik düşüyordu. Neyse ki yaz sıcağını bölen meltem esintisi gibi haberleri duyacağımız günler de gelirmiş. Ulaştırma Bakanlığı’na devredilen metro hatlarıyla ümitlenen Ankara’ya, bir kardeş projeyle yenisi katıldı; Başkentray Projesi. 1 Ağustos 2011’de başladı.

Alt-üst Ankara
Sincan-Kayaş arası banliyö trenleri ve hatları yenilenecek. Ankara-Sincan arası 5, Ankara-Kayaş arası 4 hatlı olacak. Sincan’dan Kayaş’a, çağdaş tekniklerle donatılmış raylı bir sistem  yapılacak. Alttan geçit, üstten geçitlerle yollar açılacak, trenler hızlanacak. Atatürk Orman Çiftliği’ndeki Gazi İstasyonu’na üst geçit köprüsü, TİGEM kısmına karayolu altgeçidi, Celal Bayar Bulvarı Hipodrom kısmına karayolu alt geçidi, Hipodrom Gazi Devlet Hastanesi yanına karayolu alt geçidi, Şaşmaz’a üst geçit köprüsü yapılacak. Anadolu Bulvarı’nda bulunan Marşandiz Köprüsü yıkılarak yenisi yapılacak. Bir yandan da Yüksek Hızlı Tren’i yavaşlatan geçitler, düzenlenmiş olacak. Alttan üstten, altı üstüne getirilecek Ankara’nın!

Çiftlik’le barışık
Demiryollarıyla alt-üst edilmek, medeni her şeye açık Ankara’yı rahatsız etmez. Ancak bu medeniyetin önemli bir kısmı da Atatürk Orman Çiftliği arazisi ve çevresinde gerçekleşecektir. Yine Çiftlik içinden ve çevresinden geçecek 35 metre genişliğinde karayolu projeleri yapılmaya başlamıştır bile. Diyeceğim odur ki inşallah bu geçitler ve yollar, Çiftliği, çiftlik olmaktan çıkarmaz. Ankara, geleceğini hep Çiftlikle planlamalı, çağdaş projeler, Çiftlikle barışık olmalıdır. Bunu gözeten projelerin bayrağını versinler biz, önden koşarız.

Alkış hazır
Başkentray başlıyor. Ankara için çok hayırlı, ümitlendiren bir proje. Yeni metro hatlarıyla kaybedilen uzun bir zamanı bize kazandıracak. İkinci bir bildirime kadar bitişi belli değil. Demiryollarıyla ilgili her habere iyimser yaklaşan biriyim ama iki şeyi kaldıracak takatimiz kalmadı Ankaralılar olarak: Birincisi; bırakın zamanında bitmeyi, bitmek bilmeyen, ikincisi; hayırlısı içinde musibet barındıran projeler. Başkentray gibi projeleri, özlemle bekledik uzun zamandır. Yüzümüzü kara çıkartmayın. Bilin ki patlarcasına alkışlayacak avuçlarımız, birbirine çarpmak için sandığınızdan da sabırsız, heyecanla açılmış bekliyor.

Hiç yorum yok: