13 Haziran 2012 Çarşamba

ANKARA LOBİSİNE İLK ADIM OLSUN

12.06.2012 Milliyet-Ankara Gazetesi

Şopping Fest başladı. Ankara Alışveriş Şenliğimiz… Gördüğüm, duyduğum kadarıyla eğlence kısmı güzel başladı. Güvenpark’a parkeden dinozorları, çocuklarla izledim. Kızılay’da, hiç bu kadar çocuğu bir arada görmemiştim. 23 Nisan’da bile!.. Hareket eden, ses çıkaran dinozorları, “gözü oynadı.. ağzını açıyo.. niye durdu bu?” diye diye, merakla izledik beraber.

Üstü açık gezi otobüslerine bayılmış çocuklar. Onların bayıldığı şeye ben de bayılıyorum. İki yıldır iki tanesini, Ulus-Ankara Kalesi-Kızılay arasına koyduramadık!

“Gecikiyorum” diye homurdanırken Batıkent metro durağında, şenlikli bir sahne, oynak bir müzik karşıladı beni. Gecikmesem iki oynayıp, ciddi bir toplantıya, en rahatlamış adam olarak katılacağım!

Gece yarısını geçmiş, saat yarıma geliyor. Etimesgut-Sincan-Batıkent arasında süzülen İstanbul yolunu, iş çıkış saatlerinde bile böyle kalabalık görmedim. Tarkan Konseri’nin olduğu gün. Gecenin yarımında, kalabalık trafiğe sevineceğim aklıma gelmezdi!

Yaşarsa güçlü olur
Neler neler var daha görmediğim. Onları da başkalarından dinliyorum. Eğleniyor insanlar, memnun. En çok ta uzun yıllar kendileriyle ilgilenilmeyen Ankaralılar memnun. Gece 11’de metroya, otobüse yetişmek zorunda bırakılan Ankaralılar. Yaşıyor şehir!..

Neydi bugüne kadar elinizi tutan? Niye bugüne kadar yapmadınız? Biraraya gelmek için neyi beklediniz? Sadece ticari bir amaç hedeflenmiş olabilir ama bu etkinlik, Ankara’nın siyasilerine, yöneticilerine, tüccarlarına, sivil toplum örgütleri ve Ankaralılar’a, unuttuğu bir görevi anımsatmalıdır; yaşamayan bir kentin, organları cılızlaşır. Yaşatırsanız güçlenir. Güçlenmek için yaşatmalısınız.

Önemli tepki ve hareketlenme
Ankara Alışveriş Şenliği başlarken büyük alışveriş merkezlerimizi hareketlendirmeyi amaçlıyordu. Ancak Ankara’nın küçük ve orta ölçekli esnafları, unuttuğumuz bir tepkiyle “Biz de varız” deyip, şenliği düzenleyen kurula karşı bir hak arama çıkışması yaptı. Kurul da “Hayır” demedi, işbirliğinin ilk adımlarını, büyütmüş oldular. Haberleri yok, bazı Ankaralılar, şenlikten çok bu hareketlenmeye sevindi. Sinir uçları dağlanmış, ilgisiz, duyarsız Ankara, tepki veriyordu!

İşte bu işbirliği ve hareketlenmedir önemli olan. Ankara,  kendi işi hallolduktan sonra kentle ilgilenmeyen Ankaralılar’la yarım yüzyıldan uzun bir zamandır dağınık, bir araya gelemiyor. Kenti kollayan lobisi yok. İleride sıkça adını anacağım bazı kurumlar, yeniden ayağa kalkma, işin ucundan tutma hazırlığı içindeler. Bu etkinlik, işbirliği ve hareketlenme, Ankara lobisinin oluşturulması için ilk adım olabilir.

Zarar önemsiz lobi önemli
Ankara Şopping Fest’in ardından kar-zarar hesabı nasıl çıkacak bilemiyorum. İstanbul’un alışveriş şenliğiyle aynı günlere denk geldi çünkü. Ancak edilecek zarar, bugüne kadar ihmal edilmiş Ankara’nın hesabı olarak düşünülmeli. Uzun vadede edilecek kar ise kendi kadar kenti de düşünen bir lobinin, oluşturulma adımlarıdır. Sonrası kar garantilidir!

Ayağa kalkmış Ankara Kalesi’yle.. Beypazarı, Tuzgölü gibi değerleriyle.. Kızılcahamam, Ayaş’tan tutun, kaplıca, sağlık, eğitim turizmiyle.. dünyayı, tıkış tıkış İstanbul’la bölüşüp, Ankara’ya indiren havalimanlarıyla.. ülkenin her yanını yaklaştıran hızlı trenleriyle.. dünya çapında yatırımlar çeken organize sanayi bölgeleri ve ilçeleriyle.. nitelikli işgücü, bilişim vadileriyle.. örnek tarım, hayvancılığıyla…

Özeti; lobiyi kurarsak her şey daha hızlı olur. Yeter ki Alışveriş Şenliği’ndeki kadar istekli ve birarada olalım. Ben Şenliğe kaynıyorum, siz konuyu bir düşünün.

Hiç yorum yok: