15.08.2014 Milliyet-Ankara Gazetesi
Ankara
doğru bir şey yaptı, Soma maden faciası dolayısıyla Alışveriş Festivali’ni 29
Ağustos’a erteledi. İstanbul ertelemedi, Haziran ayında 3 hafta işine baktı. 10
milyar (katrilyon) 200 milyon (trilyon) liralık ciro yapmışlar. Geçen yıla göre
yüzde 25’e yakın artış sağlanmış.
İstanbul kurumsallaştırıyor
Böyle
işleri iyi beceriyor İstanbul. İyi örgütleniyor, doğru düzenlemeler yapıyorlar.
Büyük etkinliklerde, güçlü kamu ve özel kurumları arkalarına alıyor, bütün İstanbul’u,
ülkeyi ve yurtdışını kapsayacak çalışmalar yapıyorlar. İşin tanıtımını da iyi
beceriyorlar. Gelişigüzelliğe bırakmıyor, dar bir çevrede döndürmüyorlar işi,
kurumsallaştırıyorlar. Bu sayede yaptıkları festivaller ya da etkinlikler, gelenekselleşiyor.
Sadece alışveriş değil
İstanbul
Alışveriş Festivali’ni de yine böyle çalışarak oturttular. Kentin alışveriş
noktalarını hareketlendirdi, amacına uygun gerçek indirimler uyguladılar. Her
yıl artan ciroları, ispatıdır.
Bir
de unutmamak lazım; İstanbul, alışveriş yaptıktan sonra da zaman
geçirilebilecek, turistik olanakları olan, ulaşım olanakları yaygın, günü çok
uzun yaşayan bir şehir. Sadece alışverişle kalmıyor yani iş; yiyor, içiyor,
geziyor millet. Belki alışverişin 3’te biri kadar da böyle bir kazanç kapısı
oluşuyor.
Ankara’da acemilik devam
ediyor
Gelelim
Ankara’ya... Birincisine ‘acemiliktir, olur’ gözüyle baktık ancak ikincisinde
acemilik devam etti. Çok az olan turistik olanaklarımızla harmanlayamadık
şenliği. Örneğin Kale’yi ve Ulus’u, şenliğin parçası haline getiremedik. En
basitinden normal esnafın bile acil ihtiyacı olan Kızılay-Ulus-Kale arasına ring
yapacak otobüs seferleri konmadı. Kale ve Ulus Meydanları’nda, hiçbir etkinlik
yapılmıyor.
Üstü
açık gezi otobüsleri dışında Kızılay’da, hatta Tunalı Hilmi Caddesi’nde bile
şenlik havasına giremiyoruz bir türlü. Öyle adamın aklını çelecek indirimler de
olmayınca olmuyor işte.
Günü kısa yaşıyor başkent
Dahası
Ankara, günü çok kısa yaşıyor. Metroyu da gece 10 buçuk 11 gibi bitiriyoruz,
şehir dışından ya da yurt dışından gelecek misafirler, erkenden evlerine ya da
otellerine gidip, tavuk gibi erken yatmak zorunda kalacak. Biz Ankaralılar
tavuklaştığımız için fark etmiyoruz artık böyle ayrıntıları.
Bu
yıl Ankara Alışveriş Şenliği’nin üçüncüsü yapılacak. Merakla bekliyoruz ne
kadar yol kat ettiğimizi. Bu tür etkinliklerin gizli ayağı tarihi ve turistik
bölgelerle bütünleşemeyen bir şenliğin, ömrü ne kadar olur göreceğiz.
Ataleti atmak istiyoruz
Ankara, hareket
yaratacak her etkinliği, parmağı kıpırdatacak her girişimi destekleyecek sosyal
birikimi olan bir kent. Hareketsizlikten epey kireçlendi ama ataleti üstünden
atmaya da çok istekli. İş ki bu tür kapsamlı etkinlikler dar bir çevre içinde
dönmesin, planlama, tüm kenti kapsayacak biçimde tasarlansın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder