27.01.2017 Milliyet - Ankara Gazetesi
Lazım
tabii. Çok lazım hem de. 31 yıl önce fark edilmiş, 23 yıl önce onaylanmış bir
planı bile vardır bu ihtiyacın. “Son 25
yıllık gecikme, bize 116 yıllık zaman kaybı olarak yansıdı” diyor Mimar ve
Şehir Yüksek Plancısı Erhan Öncü. Kime söylesek? Büyükşehir Belediye Başkanımız
Melih Gökçek bize söylüyor da...
Başkan’la canlı yayın
Sosyal
medya uygulaması ‘periscope’ diye yazılıp ‘periskop’ diye okunan bir uygulama
var. Kendi telefonunuzdan canlı yayın yapabiliyorsunuz. Melih bey, 21 Ocak’ta
sabahın 5’inde canlı yayın yapmış, takipçilerinin sorularını yanıtlamış canlı
canlı. Her biri tartışmaya açık sorular sorulmuş, yanıtlar verilmiş. Biri de
dilimizde tüy bitiren, sabrımızı 116 yıllık zorlayan bir başlık; metro!
Vatandaş
“Gölbaşı’na metro projeniz var mı?” diye
sormuş, Başkanımız Gökçek yanıtlamış: “Gölbaşı’na,
nüfusu açısından açık söyleyeyim, metronun gelmesi gereken bir yer. Örneğin
Mamak’a metro lazım, Altındağ’a metro lazım, Keçiören’in metrosu daha yeni
bitti. Sincan’ın metrosu var. Etimesgut’a da banliyö treni geliyor. Raylı
sistem geliyor. Çankaya’nın da belli noktalarına lazım. Çayyolu’na doğru gittik
ama Dikmen tarafına özellikle Sinpaş’ta yapılmış olan binalara doğru, yoğun
metrolar lazım. Onlar yapıldıktan sona inşallah Gölbaşı’na gelir. Bu da
herhalde 10 yıldan önce kesinlikle olmaz, realist olmak lazım.”
Kim yapacak?
Melih
bey de “Lazım..” diyorsa kim
yapacak? Kızılay-Batıkent metro hattı ile Ankaray, Murat Karayalçın döneminde
yapılmıştı. Sincan, Çayyolu ve Keçiören metro hatlarını, Ulaştırma, Denizcilik
ve Haberleşme Bakanlığı tamamladı. Bakanlığa mı başvuracağız yani raylı sistem
taleplerimiz için? Makamı bilelim, onun kapısını aşındırıp, kafasını ütüleyelim
bari.
Üstelik
23 yıl önce 1994’te onaylanan ‘Ulaşım
Ana Planı 2015’in içerdiği Kızılay-Dikmen, Dikmen-Sokullu,
Söğütözü-100.Yıl, Dikimevi-Önder, Dikimevi-Doğukent, Etlik-Tandoğan raylı toplu
taşıma önerilerinin adı bile geçmedi geçen zamanda. Hiçbir planda yer almayan
Esenboğa hattınaysa yine çalışmayı Bakanlık başlattı.
Belliymiş böyle olacağı
Ama
31 yıl önce fark edip 23 yıl önce uygulamaya geçirdiğimiz planı uygulamazsak
bugünleri yaşayacağımız belliymiş o günden. 5 milyonu çoktan aşmış nüfuslu
başkentte araba sayısı 1 milyon 800 bini buldu. Nüfusun 3’te 1’inden fazla
yani. Sıkışık trafik vebasının çaresi toplu taşıma ki gelişmiş ülkeler, 150
yıldır raylı sistemleri uyguluyor. Biz, mühendislik hesabıyla son 25 yılda 116
yıla bedel zaman kaybı yaşamışız raylı toplu taşımacılıkta.
1 yorum:
Yazıyı DİKKATLİ OKURSAK
TUTARSIZ CEVAPLARI HEMEN FARK EDERİZ ✔
Ankapark 'ı SATMAK İÇİN YAPTIRMIŞLAR ☹
Yorum Gönder