28 Ocak 2017 Cumartesi

METRO LAZIMMIŞ



27.01.2017 Milliyet - Ankara Gazetesi


Lazım tabii. Çok lazım hem de. 31 yıl önce fark edilmiş, 23 yıl önce onaylanmış bir planı bile vardır bu ihtiyacın. “Son 25 yıllık gecikme, bize 116 yıllık zaman kaybı olarak yansıdı” diyor Mimar ve Şehir Yüksek Plancısı Erhan Öncü. Kime söylesek? Büyükşehir Belediye Başkanımız Melih Gökçek bize söylüyor da...

Başkan’la canlı yayın
Sosyal medya uygulaması ‘periscope’ diye yazılıp ‘periskop’ diye okunan bir uygulama var. Kendi telefonunuzdan canlı yayın yapabiliyorsunuz. Melih bey, 21 Ocak’ta sabahın 5’inde canlı yayın yapmış, takipçilerinin sorularını yanıtlamış canlı canlı. Her biri tartışmaya açık sorular sorulmuş, yanıtlar verilmiş. Biri de dilimizde tüy bitiren, sabrımızı 116 yıllık zorlayan bir başlık; metro!

Vatandaş “Gölbaşı’na metro projeniz var mı?” diye sormuş, Başkanımız Gökçek yanıtlamış: “Gölbaşı’na, nüfusu açısından açık söyleyeyim, metronun gelmesi gereken bir yer. Örneğin Mamak’a metro lazım, Altındağ’a metro lazım, Keçiören’in metrosu daha yeni bitti. Sincan’ın metrosu var. Etimesgut’a da banliyö treni geliyor. Raylı sistem geliyor. Çankaya’nın da belli noktalarına lazım. Çayyolu’na doğru gittik ama Dikmen tarafına özellikle Sinpaş’ta yapılmış olan binalara doğru, yoğun metrolar lazım. Onlar yapıldıktan sona inşallah Gölbaşı’na gelir. Bu da herhalde 10 yıldan önce kesinlikle olmaz, realist olmak lazım.

Kim yapacak?
Melih bey de “Lazım..” diyorsa kim yapacak? Kızılay-Batıkent metro hattı ile Ankaray, Murat Karayalçın döneminde yapılmıştı. Sincan, Çayyolu ve Keçiören metro hatlarını, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tamamladı. Bakanlığa mı başvuracağız yani raylı sistem taleplerimiz için? Makamı bilelim, onun kapısını aşındırıp, kafasını ütüleyelim bari.

Üstelik 23 yıl önce 1994’te onaylanan ‘Ulaşım Ana Planı 2015’in içerdiği Kızılay-Dikmen, Dikmen-Sokullu, Söğütözü-100.Yıl, Dikimevi-Önder, Dikimevi-Doğukent, Etlik-Tandoğan raylı toplu taşıma önerilerinin adı bile geçmedi geçen zamanda. Hiçbir planda yer almayan Esenboğa hattınaysa yine çalışmayı Bakanlık başlattı.

Belliymiş böyle olacağı
Ama 31 yıl önce fark edip 23 yıl önce uygulamaya geçirdiğimiz planı uygulamazsak bugünleri yaşayacağımız belliymiş o günden. 5 milyonu çoktan aşmış nüfuslu başkentte araba sayısı 1 milyon 800 bini buldu. Nüfusun 3’te 1’inden fazla yani. Sıkışık trafik vebasının çaresi toplu taşıma ki gelişmiş ülkeler, 150 yıldır raylı sistemleri uyguluyor. Biz, mühendislik hesabıyla son 25 yılda 116 yıla bedel zaman kaybı yaşamışız raylı toplu taşımacılıkta.

Belediye Başkanımız’ın da temenni olarak beklentiye girdiğine bakılırsa.. e o zaman yaklaşık 2 milyara (eski parayla katrilyona) mal olması beklenen, taşıyamayacağımız turistin gelmesini beklediğimiz Ankapark’ı niye yaptık? Daha önce bir sürü metro hattı lazımmış.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Yazıyı DİKKATLİ OKURSAK
TUTARSIZ CEVAPLARI HEMEN FARK EDERİZ ✔
Ankapark 'ı SATMAK İÇİN YAPTIRMIŞLAR ☹