21.11.2017 Milliyet - Ankara Gazetesi
Başkentin
iki kurumuna, tedavi edebilme kabiliyeti yeniden kazandırılmalı. İvedilikle
tedaviye geçilmesi gereken aciller içinde en acil iki sorunu var Ankara’nın. Birinin
yağışlarla beraber şiddetle nüksettiğini göreceğiz, diğerini zaten her gün
yaşadığımız için kanıksamış vaziyetteyiz. Su baskınları ve toplu taşıma, şehrin
en aciller sıralamasında ilk sırayı paylaşıyorlar her ne kadar şehrin gündemi
değilmiş gibi yapılıyorduysa da.
EGO
ve ASKİ, başkentin bu iki rahatsızlığını tedavi edecek kabiliyette olsaydı en
aciller sıralamasının başını, tabii ki bu konular işgal ediyor olmazdı. Biz de
dağların taşların duyduğunu, iki türkülü çatlak ses aşık gibi 7 yıl tekrar
ediyor olmazdık. Tekrarladıkça melodisi inlemeye dönüşen ses, zamanla kendini
bile rahatsız ediyor insanın.
Her yağışta görüntü değişmiyor |
Su faturasından hariç
En
son 27 Mayıs’ta yaşadığımız şiddetli yağış ve onun yarattığı caddelerden akan seller
ile yüzen arabalar görüntüsü ibretlikti. Ondan önce bu kadar şiddetli olmasa da
iki yağış daha olmuş, şimdiye kadar olduğu gibi yine hiç ders alınmamıştı. Daha
da önce balık adamların daldığı alt geçit fotoğrafımız, ülkenin hafızasına
kazındı.
Ülkeye mal olan fotoğrafımız!.. |
ASKİ’nin
varlığını, şişmiş su faturaları dışında da hissetmek istiyor, kabiliyetini
göstermesini bekliyoruz yıllaaar yıllardır!
Şehri özeller taşıyor
Bu
arada başkentin nüfusu 5 milyon 350 bini aşarken belediyenin toplu taşıma
kabiliyeti geriye gidiyordu. EGO verilerine göre:
- 2012 yılında günlük yolcu taşıma ortalaması:
Belediye otobüsleri 615 kişi
Minibüsler 510 kişi
Özel Toplu Taşıma Araçları 620
kişi
Özel Halk Otobüsleri yaklaşık 900 kişi
iken..
- 2016 Ağustos rakamlarına göre ise günlük ortalama,
Belediye otobüsleri 405 kişi
Özel Toplu Taşıma Araçları 410
kişi
Minibüsler 440 kişi
Özel Halk Otobüsleri ise bin 100 (1100)
kişi olmuştu.
Özel toplu taşıma araçları daha çok yolcu taşıyor,
kişisel araçlarına yönlenen Ankaralılar, trafiği kilitliyordu.
Özel Halk Otobüsleri, yolcu taşımada birinci |
Raylı
taşımadaki kayıplar
Yine EGO verilerine göre 2008 ile 2016 yılları
arasında
Ankaray’da yolcu kaybı yüzde 17,
Batıkent Metrosu’nda yüzde 22’ydi.
Nüfus yaklaşık 800 bin kişi artmış ama belediyenin
toplu taşıma araçlarına rağbet düşmüştü. Nüfus artışına göre hesaplanan kayıp
ise 41 milyon yolcu, yani yüzde 38’di. 3 kişiden biri, raylı toplu taşımayı
terk etmiş, özel toplu taşıma araçları ve kişisel araçlarına yönelmişti.
Çok ciddi bir hizmet açığı dışında nasıl yorumlanır bu
rakamlar? Hele ki o açık bir başkentteyse... Belediyeler hizmet vermekle
yükümlüdür kar etmekle değil. Kaldı ki o hizmet verilse özel toplu taşıma
araçları kadar kazançlı çıkılabilirmiş belki de.
Varmış
gibi
Bu hesaplara göre EGO’nun tespit etme, planlama,
uygulama ve sorun çözme kabiliyetini güncellemesi gerektiği anlaşılıyor. O
yapmayınca hesap kitap işleri bize kalıyor, lakin duyan yok, hesap da elimizde
kalıyor!
1 yorum:
Sayın Ali İnandım
E.G.O 'nun yolcu kaybının büyük bir kısmı Keçiören 'den ..
Metro seferleri başlayalı birçok E.G.O otobüslerinin kaldırılması ULUS ve KIZILAY 'a direk ulaşım zorluğu Vatandaşı doğrudan dolmuş veya Halk otobüslerine yönlendiriyor ✔
Yorum Gönder