07.11.2017 Milliyet - Ankara Gazetesi
Başkent,
üçüncüsü yapılan ‘En Yaşanabilir Kentler’ araştırmasının sıralamasında birinci
oldu. Bakıyoruz habere, bir Ankara daha mı var bizim yaşadığımızdan başka diye.
Arabalar için yapıldı herhalde araştırma. Öyleyse doğrudur, hatta bu konuda zirveyi
uzun yıllar da bırakmaz arabasever Ankara. Ama içinde yaşayanlar, özellikle
yayalar, bizim gibi boş gözlerle süzmüş, anlamaya çalışmıştır isim benzerliği
mi acaba adı geçen şehrinki şüphesi içinde.
Kağıt üzerinde mi?
Şehir
plancıları öyle demiyor, mimarlar öyle demiyor, orman ve çevre mühendisleri
öyle demiyor da bizim bildiğimiz Ankara, nasıl birinci olabiliyor? Diğer
şehirler mi o kadar kötü de biz birinci oluyoruz yoksa kağıt üzerinde öyle mi
görünüyor acaba?
Geç geçebilirsen karşıya |
İçinden
otoban gibi yolların geçtiği ama yayaların karşıdan karşıya geçemediği,
geçebildiği yerde de arabalar önünde tavuklar gibi kaçışılan bir şehir Ankara. Kırık
dökük, düzensiz kaldırımları dip dibe büfe, bitmeyen reklam tabelaları ve
saksılarca tam tabiriyle işgal edilmiş, engelliyi gözetmeyen, yayaların yürüyemediği bir
şehir. Yağış olmaya görsün; ne yoldan geçilen ne kaldırımında yürünen...
Ulaşım özürlü ama..
50
kilometre çaplı şehirde 5 kilometre çaplık toplu taşıma ağı olan, bu kadarını
bile birbirine uyumlu bağlayamayan bir şehir. 17 yıl çivi çakılmadan bekleyen,
dünyanın gar ve havaalanına uğramayan tek örneği, hala 6 hattı yapılmamış,
yapılanda da aynı hat üzerinde kesintili yolculuk edilen, kapasitesinden 10 kat
düşük yolcu taşıyan metrosu var bu şehrin. Tramvayın ‘T’si uğramadı henüz.
Nasıl birinci olunabiliyor böyle?
Metro
ve otobüs saatleriyle sosyal yaşama sınır koyan, hastayı, yolcuyu, öğrenciyi, vardiyalı
çalışanları düşünmeyen şehir, tavuklar için doğru da insanlar için nasıl yaşanılabilir
kabul edilebiliyor acaba?
Suyu, yeşili ve selleriyle
2007
yılında bitip hizmete girmiş olması gereken Işıklı-Gerede suyu dururken
1968’deki ‘Ankara İçmesuyu Master Planı’nda
bile ‘arıtılamaz’ denilen Kızılırmak’ın kirli suyu içirilen bu şehir, nasıl yaşanabilir
birinci olabiliyor?
Kızılırmak |
“Kişi başına düşen yeşil alan 17 metrekareye
çıkarıldı” denen rakamları uzmanlar, “4,
hadi en fazla 4 buçuk metrekaredir” diye açıklıyor. ODTÜ, ilgili kamu
kurumlarının gözü önünde bir gecede 135 hektar ormanından oldu. Şehrin ihtiyacı
olan yeşil kuşak, orman ile yapay yeşillendirme ya da park arasındaki farkı
ayırt edemeyen şehir, nasıl birinci seçilebiliyor?
Bir gecede yangınsız 135 hektar ormanını kaybetti Ankara |
Her
yağışta dereleşen sokakları, nehirleşen caddeleri, havuzlaşan altgeçitleriyle
tüm Türkiye’nin alay konusu olan şehrin, yaşanılabilir olan kısmı neresidir?
Yağ lekesiyle birinci
Tarihi
dokusu ve eserleri korunacağına ya da restore edileceğine bildiğiniz
yepisyenilenen, 2 bin yıllık kalesine sahip çıkamayan, ödüllü mimari eser
değeri taşıyan yapılarını baraka kadar kolay yıkabilen şehre, hangi ölçüye göre
birincilik veriliyor?
Yıkılan birçok Cumhuriyet yapısından biri de ödüllü İmar Bankası'ydı |
Ayrıntılara
girmeden bu kaba değerlendirmenin ardından şehir plancılarının ‘yağ lekesi’
dediği düzensiz, gelişigüzel şehirleşmesi, kendi yaptığı planı binlerce kez
ihlal eden belediyesiyle demek birinci olunabiliyor.
Şehrin 2 katrilyonunu emen Ankapark |
Nerede?
Ülkenin
öncelik sıralaması olmayan, bu nedenle kaynaklarını doğru kullanamayan, borcu
bitmeden borçlanan başkentinden bahsediyoruz. Bu şehir, uzmanları dinleyip
rantın ihtiraslarına bu kadar teslim edilmese, kıt kaynaklarıyla bile bozkırın
ortasında vaha, ülkeye örnek bir şehir olurdu.
Kağıt
üzerinde değilse eğer, soruyoruz: “Söyleyin
bize o birinci olan Ankara nerede? Orada yaşamak istiyoruz!”
2 yorum:
Kendi çalıp , kendi oynayana NE DENİYORDU ⁉😩😩😩
Bilgileriniz için çok teşekkürler.
Sitemize bekleriz www.bim-aktuel.site
Yorum Gönder