03.11.2017 Milliyet - Ankara Gazetesi
Yanlış
bir dilden anlatmaya çalışıyor olabiliriz. Başkentlinin toplu taşıma ihtiyacı
ve sorunları, karşılık bulmuyor ilgilisi tarafında. Topyekün çözüm yerine
günübirlik çözümlerle bazen işleyen de bozularak yeni sorunlar ekleniyor,
üzerine bizim gibi konuya kafayı takmışlara dudağa götürülen parmak
gösteriliyor. Susunca da bir şey olmuyor ki. Hangi dilde ifade etmek gerekiyor
acaba? İşaret diliyle mi?
Aslında
bir ayı geçkin süredir sorun tekrar nüksetmiş, metroda zaten uzun olan sefer
aralıkları daha da uzayarak yığılmalara neden olmaya başlamıştı. Sıklaşan
arızalar da eklendi mi yığılma nedenlerine. Özellikle işe gidiş-geliş saatlerinde,
konserve kutusuna gönüllü giren sardalyeler halinde bu aralar vatandaş.
Ankara Metrosu işe ve eve geç kalma günlerinden! |
Aynen devam ediyor
Aynı
metro hattı üzerinde 2 kez inip binmek zorunda kalmak..
Metroyla
bağlantılı ring hatlarının aksaması ya da eksik olması..
Bir
yerin otobüsünü eksiltip başka bir yerin sorununu çözme çabası..
Toplu
taşımanın hiç uğramadığı bölgelerde vatandaşın kendince çözümler araması..
Öğrencileri
daha uzun ve masraflı yoldan götürüp, uzun kuyruklarda bekletmeler..
Bunların
birkaçının birleşimi nedeniyle Keçiören metrosunun olması gereken yolcu
kapasitesine ulaşamaması..
Olduğu
gibi devam ediyor.
Belediyenin
kendi internet sayfalarında yer alan verileri değerlendirdik, uzmanlara
danıştık, görüş ve önerilerini paylaştık, bir şey değişmedi. Şehrin çok
gerisinde kalan ulaşım ağı içinde debelenmeye devam ediyor başkent. Bu arada
özel toplu taşıma araçlarının belediyenin toplu taşıma araçlarından fazla yolcu
taşıma kabiliyeti gelişirken özel araç kullanımındaki artış da devam ediyor.
Sığmıyor daha fazla
Yeni
yollar açmak, olanları genişletmek, battı-çıktı, kavşaklar yapmak çözüm olmuyor
bir türlü. Önce toplu taşımayı çözmeyi denemiyoruz nedense. Toplu taşıma
planları, en geriden geliyor başkentin gündeminde. Oysa her yıl Polatlı kadar
nüfus ekleniyor Ankara’ya ve erteledikçe karmaşıklaşıyor sorun.
Okuyacağına bekleyen gençlik |
Dahası,
yeni sanayi yatırımlarının merkezi olacak Ankara. Altyapı ve ulaşım planlaması
ya da uygulamaları için geç bile kaldık. Her ikisi de belediyenin bir numaralı
gündemidir ancak bize göre toplu taşıma, şu anda başkentin en öne çıkan başlığı
olmuştur sıralamada. Çünkü var olan nüfus, olan ağın içine sığmıyor daha fazla.
Dilde tüy, kalemde mürekkep bitiren konuyla ilgli birkaç yazımız:
http://aliinandim.blogspot.com.tr/2017/05/egoya-kolay-sorular.html
http://aliinandim.blogspot.com.tr/2017/03/egonun-aciklamalari-yanitlarimiz.html
http://aliinandim.blogspot.com.tr/2017/07/hani-yalandi.html
Dilde tüy, kalemde mürekkep bitiren konuyla ilgli birkaç yazımız:
http://aliinandim.blogspot.com.tr/2017/05/egoya-kolay-sorular.html
http://aliinandim.blogspot.com.tr/2017/03/egonun-aciklamalari-yanitlarimiz.html
http://aliinandim.blogspot.com.tr/2017/07/hani-yalandi.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder