10.04.2018 Milliyet - Ankara Gazetesi
Başkentte
son 40 yılın en önemli sorunu nedir derseniz toplu taşıma birinci sırayı alır.
Sonra su ve suyla ilgili altyapı gelir. Son 25 yılda ikisi de geriye gitti.
Belediyeden ümidi kesen hükümet el atmak zorunda kaldı her ikisine de. İki
konuda da yol almaya başladı Ankara.
Durakları
bitmiş Sincan ve Çayyolu metro hatları, 17 yıl bitirilmeyi bekledi. Keçiören 20
yıl. Hükümet ittirmese biteceği yoktu. Bu arada 1994 yılında onaylanan ‘Ulaşım
Ana Planı 2015’te bu hatlardan hariç yer alan Kızılay-Dikmen, Dikmen-Sokullu,
Söğütözü-100.Yıl hatlarının adı bile geçmedi.
2 yıl hiçbir şey yapılmadı |
2 yıl boş geçirildi
Sincan-Kayaş
banliyö hattının yerini alacak olan ‘Başkentray
Projesi’ 2011 yılında başlayıp 2 yıl sürecekti, 2 yıl hiçbir şey yapılmadan
kapalı kaldı hat. Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü, 21 Mart 2016 günü
Başkentray Projesi’ni yapacak firmalarla sözleşmeyi imzaladı, nihayet bu hafta
12 Nisan’da açılışı yapılacak.
Ülkenin
başkentiyiz ama en ilkel raylı sistem de bu şehirdeydi. Tahminen müstafi
belediye başkanımız tren sevmiyordu. Durmadan bakıma alınan teleferik bile
yaptı da üzerinde tren-tramvay gidecek 1 metre ray döşemedi görevi boyunca. 2014-2016
yılları arasında 690 kilometre karayolu yapıldığını övünerek açıklıyordu Ankara
Bulvarı’nın açılışında. Tren yoluna 1 metre eklenmemişti.
Karayolu
seviyordu; şehrin içinde, dışından geçmesi gereken otobanlar miras bıraktı.
Şehri hançer gibi dilimleyen, karşıdan karşıya geçemediğimiz şehirleşmeye
aykırı otobanlar.
Başkentray
da trene olan alerjinin bir sonucu olarak gecikti büyük ihtimal.
Hiç yapmamak bitti
Karayolu
yapıyor da daha mı iyi taşıyorduk insanları? Yoo.. 2 yıl boyunca minibüs ve
özel halk otobüslerinde sardalye konservesi oldu Sincan ve Kayaş tarafından
gelip-gidenler. Yerine yeterince belediye otobüsü verilmedi çünkü. Daha medeni
bir banliyö ve hat olarak düzenlenen Başkentray’ı, zaten çok gecikmiş olmasına
rağmen 5 yıl önce kullanmaya başlamış olabilirdik yani. Sabır, Ankaralı’nın
ekmeği oldu.
Daha
başlamadan övüyoruz ama.. belki ufak tefek aksaklıklar olacak.. ama niyet
önemli, ufku açık öngörü önemli. Aksaklık düzeltilir, kısa zamanda doğrusunu
buluruz. Hiç yapmamak ise şehircilik tarihinde 150 yıl önce bitti.
Kaybımız zamana eşit değil
Başkenray’ın
Sincan’dan sonra Yenikent’e uzatılması söz konusu. Tartışmasız uzamalı. Bir de
belki ayrı hat olarak Sincan’dan Ayaş-Beypazarı, Kayaş’tan Elmadağ, Batıkent ya
da Eryaman’dan Kazan hatları ile Gölbaşı planlanmalı artık. Esenboğa-Çubuk
metrosunun sözünü aldık, devamını diliyoruz. Tabii
“İçini halledemedik dışının derdine
düşmüş” diyorsanız da doğru diyorsunuz.
1 yorum:
auap 2038 den haber var mi? ali bey.
Yorum Gönder