28 Ağustos 2013 Çarşamba

ÖNEMLİ BİR BAŞLANGICIN İLK ADIMI


27.08.2013 Milliyet-Ankara Gazetesi



Ankara, ulaşılamayan, ulaşamayan bir başkentti. Kocaman başkente, dar yollardan geliyor, dar yollardan gitmeye çalıyorduk. Karadan, havadan, demiryolundan dardı hep. Dar ve dolambaçlıydı. Siyaseti gibi… Kalbe kan pompalayacak damarların darlığından, benzi soluk, griydi başkentin benzi. Damarlar açıldıkça çehresine kan gelmeye, rengi değişmeye başladı. Belki 70 yıllık hastalıklı görüntüsünden, cıvıl cıvıl bir kente dönüşmeye başladı. Dönüşmeye de devam edecek yolları genişleyip, damarları açıldıkça.



Yavaş da olsa birkaç yıldır yolları açılıyor Ankara’nın. Yüksek Hızlı Tren geldi memleketimize. Eskişehir, Konya’yla başladı, İstanbul, İzmir, Sivas hatlarının inşaatı sürüyor. Yurtiçine, yurtdışına doğrudan uçak seferi yapılan yerlerin sayısı arttı. Çevre yolları ve çift hat karayollarıyla dar damarlar açılıyor. Ulaşılamayan şehre, ulaşmaya başladı Türkiye. Şehir de Türkiye’yle kucaklaşmaya başladı. Ulaşılamayan bir başkente göz yumanlara, aşk olsun!



Fabrikalar yolu bekliyordu

Ankara’nın, ülkeye açılması kadar kendi içinde de açılmalara ihtiyacı var. Öncelikle kendi ilçelerine, köylerine açılması gerekiyor. Bazı ilçelerle hala sorunları var. Ya yarım kalmış ya da ihtiyaca yönelik eksik yollar var. Bunların içinde en önemlilerinden biri de Eskişehir yolunda, Malıköy bölgesiydi. Malıköy’de, 5 organize sanayi bölgesi var. Ancak bu bölgelere 6 kilometrelik dar bir köy yolundan girmek zorunda kalıyordu TIRlar, kamyonlar. Neredeyse bütün parselleri satıldığı halde pek çok fabrika, temellerini bile atmadı yol yapılmadığı için. Dünyada numunelik, su, elektrik ve ulaşım sorunu çözülmeyen bir sanayi bölgesi ilk Ankara’daydı. 12 yıldır da bekliyor. Neyse ki çok yakında iyi haberin birincisi geldi.



Yol inşaatı başladı

Müjdeyi önce 17 Ağustos’ta yayınlanan söyleşimizde Sincan Belediye Başkanı Mustafa Tuna vermişti. Eskişehir yolu, Ayaş yolu ve İstanbul çevre yolu birbirine bağlanacaktı. Niye önce Sincan? Çünkü Sincan ASO 1’inci Organize Sanayi Bölgesi ve Malıköy’deki organize sanayi bölgelerinin bağlantısı kopuktu. Bunu, Ankara’yla bağlantının kopukluğu olarak anlayabiliriz. ASO 1 bölgesinde, yurtiçi ve yurt dışı için yükleme yapılan bir nakliye bölgesi var. Hergün mal taşıyabilecekken bu yol yüzünden haftada bir ya da en fazla iki kez yükleme yapmak zorunda kalıyordu Malıköy’deki firmalar. İleride böyle bir nakliye bölgesi, Malıköy’e de yapılacak. Karşılıklı trafik iyice artacak. Eksikli haliyle yaklaşık 7 bin kişi çalıyor Malıköy’de. Altyapı bitip, yeni fabrikalar açılınca 55 bin civarında ekmek kapısı açılacak. En az 350-400 bin kişiyi etkileyecek yani. Yani efendim, yapımına başlanan bu 40 kilometrelik yol, Ankara sanayisi ve ticaretinin geleceği için hayati önemde bir yoldu, inşaatı başladı.



Hayati bir bağlantı

Geçtiğimiz hafta Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Habib Soluk ve beraberindeki heyet, yol çalışmasını yerinde incelemek için Sincan’a gitti. Pek güzel bir istekle çalışmaların hızlanması talimatını verdiler. Bu yol, Ankara için, çok önemli bir başlangıcın ilk adımıdır. Açıldığı gibi hem sanayiye hem ticarete hem Ankara’ya çok büyük katkıları olacak. Ankara’nın da ülkeye. Coşkun akacak bir damarın açılmasını bekliyoruz dört gözle. Kazan, Çubuk, Akyurt bekliyor sırada. Kazan, Sincan’a açılacak kestirme yolu, Çubuk ve Akyurt, Kazan ve  Aydos üzerinden Karadeniz’e açılacak kestirme yolları bekliyor. Bu yollar, bölgenin en büyük sanayi ve ticaret bölgelerini birbirine bağlayacak.


Bu yollar yapıldıkça Ankara’da, bir şeylerin yapıldığını düşünebiliriz. İleriye, bu yollardan bakacağız. Bu yollar, benzi soluk Ankara’ya can, ülkenin kalbine kan olacak.

Hiç yorum yok: