14.02.2014 Milliyet-Ankara Gazetesi
28
Aralık 1997’de açılmıştı Ankara’nın ilk metrosu. Sincan’a uzanması gerekiyordu
ama trenin elektriği bitti, Batıkent’te kaldı. Batıkent’in ötesinde kaybettik
metroyu. 17 yıl aradık, durakları ıssız, çukurları kurbağalı göl oldu.
Kurbağalı Metro!
2001
yılında Batıkent-Sincan arasındaki yarım kalan hattın yapımına başlandı.
Kurbağaya göl, bize metro lazımdı. Arasını bulamadık. 2001’den 2011 yılına
kadar kurbağaların saltanatı sürdü. Bizim yakınımızdaki Botanik Durağı’na ‘Kurbağalı Metro’ dense daha isabetli
olacaktı. 10 yıl “vrak vrakk” kafa
beyin bırakmadılar!
25
Nisan 2011’de bir anlaşma ile Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent-Sincan, Kızılay-Çayyolu
ve Tandoğan-Keçiören hatlarının yapımını ya da tamamlanmasını Ulaştırma
Bakanlığı'na devretti. Keşke daha önce devredilseymiş. Yeniden ihale süreci
falan derken 2 yılda bitti iş. Üstelik o zamanki Ulaştırma, Denizcilik ve
Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Bu
işin yüzde 30’u bitmiş, yüzde 70’i duruyor” demişti. İstersek her şeyin
altından kalkabiliyoruz, yeter ki niyet olsun.
Sonu
görünmeyen işin en bilindik sonuçlarından biri zarar etmektir. O yüzden “Hesabını iyi yaptın mı?” diye sorarlar
yeni bir işe girene. Kendi şirketini zarara soksan seni ilgilendirir ama
yatırım bir kenti ilgilendiriyorsa herkes zarar eder. Hele ki nüfusu 5 milyonu
aşmış başkentse orası, hiç te iyi bir örnek olmaz diğer şehirlerine.
575 kilometre yol
12
Ocak’ta, Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası’nın Olağan Genel
Kurul Toplantısı’na katılan Büyükşehir Belediye Başkanımız Melih Gökçek “Ankara’da, son 5 yılda, açmış olduğumuz
yeni yol miktarı 575 kilometre” demişti. Hepsi karayolu. Ankara İstanbul
arası 450 kilometre. Bir hayli yol yapılmış o zaman. Eski yollarla beraber kaç
Ankara-İstanbul yolu var yani başkentin içinde.
Ancak
trafik tıkanıklığı için yapmakla bitmiyor. Çiftlik ve ODTÜ Bulvarı gibi yollar
açmaya, varolanları genişletmeye, son birkaç aydır olduğu gibi alt-üst geçitler
ve viyadükler yapmaya devam ediyoruz. Yapmakla yol yetiştiremiyoruz demekki.
Ankara’da, modern toplu taşımacılıktan kaçış yok, kentin kent olma
özelliklerini bozuyoruz artık. Geniş yollardan, viyadüklerden karşıdan karşıya
geçemez olduk.
Metro 15 kilometre
Gelelim
metroya: Son 17 yıldır açılan metro hattıysa 15 buçuk kilometre. O da son 2
yılda bitti. Toplam 38 buçuk kilometre metromuz var şu an. Çayyolu ve Keçiören
hatları bitince 67 buçuk kilometre olacak. Raylı ulaşım sistemlerine,
karayolundan çok daha az ilgi gösterdiğimizi nasıl söylesek başka?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder