15 Şubat 2014 Cumartesi

KAYMETMİŞTİK BULDUK METROYU


14.02.2014 Milliyet-Ankara Gazetesi



28 Aralık 1997’de açılmıştı Ankara’nın ilk metrosu. Sincan’a uzanması gerekiyordu ama trenin elektriği bitti, Batıkent’te kaldı. Batıkent’in ötesinde kaybettik metroyu. 17 yıl aradık, durakları ıssız, çukurları kurbağalı göl oldu.



Kurbağalı Metro!

2001 yılında Batıkent-Sincan arasındaki yarım kalan hattın yapımına başlandı. Kurbağaya göl, bize metro lazımdı. Arasını bulamadık. 2001’den 2011 yılına kadar kurbağaların saltanatı sürdü. Bizim yakınımızdaki Botanik Durağı’na ‘Kurbağalı Metro’ dense daha isabetli olacaktı. 10 yıl “vrak vrakk” kafa beyin bırakmadılar!

25 Nisan 2011’de bir anlaşma ile Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent-Sincan, Kızılay-Çayyolu ve Tandoğan-Keçiören hatlarının yapımını ya da tamamlanmasını Ulaştırma Bakanlığı'na devretti. Keşke daha önce devredilseymiş. Yeniden ihale süreci falan derken 2 yılda bitti iş. Üstelik o zamanki Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Bu işin yüzde 30’u bitmiş, yüzde 70’i duruyor” demişti. İstersek her şeyin altından kalkabiliyoruz, yeter ki niyet olsun.

Sonu görünmeyen işin en bilindik sonuçlarından biri zarar etmektir. O yüzden “Hesabını iyi yaptın mı?” diye sorarlar yeni bir işe girene. Kendi şirketini zarara soksan seni ilgilendirir ama yatırım bir kenti ilgilendiriyorsa herkes zarar eder. Hele ki nüfusu 5 milyonu aşmış başkentse orası, hiç te iyi bir örnek olmaz diğer şehirlerine.

575 kilometre yol
12 Ocak’ta, Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası’nın Olağan Genel Kurul Toplantısı’na katılan Büyükşehir Belediye Başkanımız Melih Gökçek “Ankara’da, son 5 yılda, açmış olduğumuz yeni yol miktarı 575 kilometre” demişti. Hepsi karayolu. Ankara İstanbul arası 450 kilometre. Bir hayli yol yapılmış o zaman. Eski yollarla beraber kaç Ankara-İstanbul yolu var yani başkentin içinde.

Ancak trafik tıkanıklığı için yapmakla bitmiyor. Çiftlik ve ODTÜ Bulvarı gibi yollar açmaya, varolanları genişletmeye, son birkaç aydır olduğu gibi alt-üst geçitler ve viyadükler yapmaya devam ediyoruz. Yapmakla yol yetiştiremiyoruz demekki. Ankara’da, modern toplu taşımacılıktan kaçış yok, kentin kent olma özelliklerini bozuyoruz artık. Geniş yollardan, viyadüklerden karşıdan karşıya geçemez olduk.

Metro 15 kilometre
Gelelim metroya: Son 17 yıldır açılan metro hattıysa 15 buçuk kilometre. O da son 2 yılda bitti. Toplam 38 buçuk kilometre metromuz var şu an. Çayyolu ve Keçiören hatları bitince 67 buçuk kilometre olacak. Raylı ulaşım sistemlerine, karayolundan çok daha az ilgi gösterdiğimizi nasıl söylesek başka?

Metromuzun yeni açılan hattı herkese hayırlı olsun, çalışmaların devamı, hiç durmadan böyle devam etsin inşallah.

Hiç yorum yok: