11.02.2014 Milliyet-Ankara Gazetesi
Tam
çözüldü diyorduk, yeni bir düğüme takıldık. Günü belli ihale iptal oldu. Sincan
Malıköy arasındaki yol ve su sorunu, bu kez de Türkiye Elektrik İletim Anonim
Şirketi’nde (TEİAŞ) düğümlendi. 5 organize sanayi bölgesi, 13 yıldır bu yolu ve
suyu bekliyor. 5 bin kişinin çalıştığı bölgede, bu sorunlar çözülürse 55 bin
kişi çalışıyor olacak. İş olacak ekmek olacak ama sanayiciler dışında kimsenin
pek acelesi yok.
Kuru ve sapa sanayicilik
Eskişehir
yolunda, Ankara’ya 20 dakika uzaklıkta çoğunuzun dikkatini çekmeyen bir
organize sanayi bölgesi var; ASO 2, ASO 3, Başkent, Anadolu ve Dökümcüler
organize sanayi bölgeleri. Bunlar OSTİM ve İvedik organize sanayi bölgelerinden
daha büyük çaplı, büyük parselli fabrikaları içeren bölgeler. Planlı, düzenli, kendi içinde altyapısı tamam
ama hepsi kapıya kadar. Kapının dışında, bölgenin ihtiyacı olan her şey, uzun
bir zamandır eksik.
Eksik
olanların başında da sanayinin en temel ihtiyaçlarından yol ve su geliyor. Kuru
ve sapa sanayi bizimki. 13 yıldır taşıma suyla değirmen döndürmeye çalışıyor
sanayiciler. Bu yüzden parselleri satılmış arazilere fabrikalar kurulamıyor,
kurulanlar, büyük zorluklar içinde üretim yapmaya çalışıyor.
İhaleye 3 gün kala iptal
27
Ocak’ta, bölgenin su sorununu da çözecek yol ihalesi yapılacaktı. Bu yol,
bölgeyi hem Eskişehir ve İstanbul yollarına bağlayacak hem tren hatlarına
ulaşımı hem de OSTİM ve İvedik gibi merkezde kalan sanayi bölgeleriyle
alışverişi kolaylaştıracaktı. İptal edildi.
Yapracık
tarafından getirilmesi düşünülen suda kamulaştırma sorunları bekleniyordu ama
eğer Sincan-Ayaş tarafından getirilirse yolla beraber su hatları da
döşenecekti. En büyük iki sorun aynı anda çözülmüş olacaktı. Böylece su projesi
de iptal edilmiş oldu. Çünkü TEİAŞ, Karayolları kadar hızlı davranamadı ve
planların gerisinde kaldı.
TEİAŞ neyi beklediyse
Karayolları,
imarı yapılmış yol güzergahını zamanında hazırladı ama TEİAŞ, bölgedeki
elektrik hatları düzenlemesini bitiremedi. Bitmeyince yol çalışması da
başlayamadı. Oysa ‘kamu yararı’
kararı alınmış çalışmanın, 2011’de yapılacağı belli olmuştu. Yeterlilik ihalesi
yapılıp, ihale aşamasına geldikten ondan sonra anlaşıldı TEİAŞ’ın hiçbir
düzenleme yapmadığı.
Sincan’daki
ASO 1 Organize Sanayi Bölgesi yakınında, 400 bin voltluk elektrik hattı ve
hattın devasa direkleriyle bir elektrik ormanı var adeta. Sinop’ta ve Akkuyu’da
inşa edilen nükleer santrallerin hatları da bu bölgeden geçecek. Yani bu
bölgedeki elektrik trafiği yeniden düzenlenecekti zaten. Neyi bekledilerse…
Gitti 2 yıl daha
TEİAŞ
çalışmaya başlamış. Şimdi onları bekleyecek Ankara sanayisi. Fabrika parselleri
boş durmaya, iş ve ekmek te gecikmeye devam edecek. “Ne zaman biter?” diyoruz, “En
az 2 yılımız daha gitti” diyor sanayiciler. Yine de boş durmayıp, yeni
öneriler geliştiriyorlar.
Ankara
Sanayi Odası Başkanı Nurettin Özdebir’in, Karayolları ve Ulaştırma
Bakanlığı’yla görüştüğü haberini aldık. İhalenin iki aşamada yapılmasını
önermişler. “Yolun Eskişehir yoluna çıkması
düşünülen yeni kısmını bitirelim, Malıköy içindeki dar köy yolundan kurtulalım bari” demişler. O
kısmın yapılması daha kolay ve fazla zaman almayacak. Kalan 40 kilometre
TEİAŞ’ın insafına kalmış artık.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder