12.06.2018 Milliyet - Ankara Gazetesi
Tarihimizin
en gergin seçim süreçlerinden birini yaşıyoruz. Tahammülsüzlük yaygınlaşıyor,
daimi rahatsızlığımız sert kutuplaşma günlerini bir kez daha yaşıyoruz. Bu
ortamı değerlendirmek isteyen adaylar ipin ucunu kaçırabiliyor, ağızlarından
kaçanı düzeltmek zorunda kalabiliyorlar. Dengede giden kutuplaşma, yenişemeyen
pehlivanları sertleştiriyor. Millete aynı biçimde yansımaması dileğiyle bu
seçimi de sağ salim atlatmayı ümit ediyoruz.
Geçtiğimiz
9 Haziran Cumartesi, 19 Mayıs Stadı’nda Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı
Recep Tayyip Erdoğan, parti mitinginde Ankara ile ilgili konuştu. Stadın son
etkinliğiydi. Kendi konuşmamızı dinler gibiydik; çok söylemiş, çok yazmıştık da
dinletemeyip, anlatamadıklarımızdı çoğu.
Millet Bahçesi Projesi |
Eksik halkaydı
“Her yeri betona, asfalta boğmayın,
şehirliye yaşam alanları bırakın, sosyalleşme alanları açın” diye diye
betonlaşma ve asfaltlaşmanın alasını yaşamıştık. “Bir başkent olmasını gözetin bari” diyerek medet ummuştuk. Başkent
değil de yerine vekaleten bakıyordu sanki Ankara. Rant canavarı, başkent falan
tanımıyordu, dozer gibi geçti üzerinden.
Cumhurbaşkanı
Erdoğan’ın vaatleri içinde en çok kulak kabarttığımız başlık Millet
Bahçesi’ydi. İlk duyuşumuzla 29 Mayıs’ta, ‘Millet Bahçesi Eksik Halkaydı’ demiştik zaten. Ayrıntılarını anlattı
Cumhurbaşkanı.
Millet Bahçesi dönüm noktası
Kabaca
Akköprü, Ulus, Sıhhiye, Hipodrom arası diyebileceğimiz 1 milyon 700 bin
metrekarelik devasa alan, göletleri, yeşili, müzesiyle Millet Bahçesi
yapılacak. Koparılmış yeşil kuşağın eksik halkasını, yerine takmış olacağız
eğer gerçekleşirse. Akköprü’ye yakın kısmı, Uygarlıklar Müzesi olacak.
Bu
bahçe çok önemli Ankara için. Gelecekte çok daha önemli olacak yaşanılabilir
bir şehir olması açısından. 1932’de uygulanmaya başlanan Hermann Jansen’in
şehir planına, geri dönmüş olacağız 86 yıl sonra! Ankapark’ın yeri de bu yeşil
kuşağın parçasıydı, alabildiğine koca alanı, bir inada feda ettik maalesef.
Raylı sistem projeleri
Cumhurbaşkanı
Erdoğan, yılan hikayesine dönen Ankara Uluslararası
Fuar Alanı ve Kongre Merkezi’nin Akyurt’ta bir yıla bitirileceğini..
Ulaşım
damarları yeni yeni açılmaya başlayan başkentte Sivas hızlı tren hattının
gelecek yıla, İzmir hızlı tren hattının 2020’ye hazır olacağını..
Niğde
otoyolu çalışmasının devam ettiğini, Kırıkkale otoyolunun 2020’de, Sivrihisar
otoyolunun 2023’de açılacağını..
3
yıla kadar AKM-Gar-Kızılay metro uzantısının tamamlanacağını, Gar-Ovacık arası
ve Gar-Kuyubaşı arası iki yeni metro hattı yapılacağını..
Ankaray’ın
AŞTİ’den ODTÜ’ye, Dikimevi’nden Doğu Çevreyolu’na uzatılacağını..
Kahramankazan'a
723 hektarlık Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayi Bölgesi kurulacağını..
19
Mayıs Stadı yerine tüm donatılarıyla 55 bin kişilik yeni bir stat
yapılacağını..
14
sağlık tesisinin inşasının devam ettiğini de söyledi.
Yeri gelmişken
“Biz de dinlemiştik zaten” diyorsunuz. Bunların çoğu, dilde tüy
bitirircesine 7-8 yıldır yinelediğimiz başlıklar. Aklın yolu birmiş, “Bu projeleri yapacak birileri yönetseydi
keşke şehri” diyeceğiz, yeri gelmişken diyoruz işte.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder