07.07.2018 Milliyet - Ankara Gazetesi
Sincan
tarafından gelen metroda, Batıkent durağına yaklaşırken ayağa kalktı
hanımefendi. Kapı açıldığı halde kimsenin kalkmadığını görünce biraz bocaladı,
yanında oturduğu hanımefendiye sordu: “Devam
mı edecek tren?” Batıkent durağında inip, diğer trene aktarma yapılıyordu
çünkü. “Artık Kızılay’a kadar gidiyor”
dedi sorduğu hanım. Tekrar yerine hoşuna gitme gülümsemesiyle oturdu, “Aa ne kadar iyi olmuş” diye sevindi.
Nelere
sevinir olduk!.. Biz de sevinmiştik medeniyete bir adım daha yaklaştığımız
için. Aynı hat üzerinde iki aktarma yapılan metro hattını icat etmiş Belediyemiz’in
Sincan ve Çayyolu hatlarını 17 yıl, Keçiören hattını 20 yıl bekledikten sonra
nelere sevinir oluyor insan. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na
devredilmese daha da bekliyor olacaktık başlamış işe çivi çakılmasını.
“Raylı sistem yaygınlaşacak”
2
gün önce Büyükşehir Belediye Başkanımız Mustafa Tuna, “..Yaptığımız görüşmelerde vatandaşlarımızın öncelikli taleplerinin ulaşım
ve alt yapı olduğunu gördük. Bizde bu talepler doğrultusunda çalışmalara
başladık..” dedikten sonra “..Daha
da rahat bir ulaşım için raylı sistemi Ankara’da yaygınlaştıracağız..”
açıklamasını yaptı.
Yeni
açılması düşünülen Gar-Siteler-Kuyubaşı, yeni Etlik Hastanesi-Forum Ankara
metro hatlarını ve Dikimevi-Mamak ile Söğütözü-ODTÜ Ankaray hatlarının
müjdesini, seçim öncesi Büyük Ankara Mitingi’nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip
Erdoğan vermişti. Biz de 1994 yılında onaylanan ‘Ulaşım Ana Planı 2015’de yer alan ama uygulanmayan Kızılay-Dikmen,
Dikmen-Sokullu, Söğütözü-100.Yıl metro hatlarını bir kez daha hatırlatmış
olalım. Esenboğa hattını da tabii...
Ya ulaşım ana planı?
Hatırlatmışken
önceki Belediye Başkanımız Melih Gökçek’in Gazi Üniversitesi işbirliğiyle
hazırlattığı, içinde karayolu az olduğu için beğenmediği ‘Ankara Ulaşım Ana Planı 2013-2038’i de bu arada sormuş olalım. Eğer
bu plan kabul edilmediyse Türkiye’nin başkentinin bir ulaşım ana planı
olmadığını da ayrıca vurgulamış olalım.
Yeni
Başkanımız Mustafa Tuna’yla hemfikiriz. 7 yıldır dilimizde tüy, kalemimizde
mürekkep bırakmayan iki öncelikli konuyu gündeminin baş sıralarına almış; toplu
taşıma ile altyapı, özellikle de su ve kanalizasyon altyapımız.
Bu iki temel sorun
çözülmeden iskambil kağıdından bir başkentle kendimizi kandırmaya devam ederiz.
Kandıra kandıra iskambil haliyle bile şehirlikten çıkardık ya.
1 yorum:
http://mansethaber.com/2038-model-siparis-ulasim-ana-plani-tbmm-de/34622/
Yorum Gönder