9 Temmuz 2018 Pazartesi

HEMFİKİRİZ


07.07.2018 Milliyet - Ankara Gazetesi

Sincan tarafından gelen metroda, Batıkent durağına yaklaşırken ayağa kalktı hanımefendi. Kapı açıldığı halde kimsenin kalkmadığını görünce biraz bocaladı, yanında oturduğu hanımefendiye sordu: “Devam mı edecek tren?” Batıkent durağında inip, diğer trene aktarma yapılıyordu çünkü. “Artık Kızılay’a kadar gidiyor” dedi sorduğu hanım. Tekrar yerine hoşuna gitme gülümsemesiyle oturdu, “Aa ne kadar iyi olmuş” diye sevindi.

Nelere sevinir olduk!.. Biz de sevinmiştik medeniyete bir adım daha yaklaştığımız için. Aynı hat üzerinde iki aktarma yapılan metro hattını icat etmiş Belediyemiz’in Sincan ve Çayyolu hatlarını 17 yıl, Keçiören hattını 20 yıl bekledikten sonra nelere sevinir oluyor insan. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na devredilmese daha da bekliyor olacaktık başlamış işe çivi çakılmasını.

“Raylı sistem yaygınlaşacak”
2 gün önce Büyükşehir Belediye Başkanımız Mustafa Tuna, “..Yaptığımız görüşmelerde vatandaşlarımızın öncelikli taleplerinin ulaşım ve alt yapı olduğunu gördük. Bizde bu talepler doğrultusunda çalışmalara başladık..” dedikten sonra “..Daha da rahat bir ulaşım için raylı sistemi Ankara’da yaygınlaştıracağız..” açıklamasını yaptı.

Yeni açılması düşünülen Gar-Siteler-Kuyubaşı, yeni Etlik Hastanesi-Forum Ankara metro hatlarını ve Dikimevi-Mamak ile Söğütözü-ODTÜ Ankaray hatlarının müjdesini, seçim öncesi Büyük Ankara Mitingi’nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan vermişti. Biz de 1994 yılında onaylanan ‘Ulaşım Ana Planı 2015’de yer alan ama uygulanmayan Kızılay-Dikmen, Dikmen-Sokullu, Söğütözü-100.Yıl metro hatlarını bir kez daha hatırlatmış olalım. Esenboğa hattını da tabii...

Ya ulaşım ana planı?
Hatırlatmışken önceki Belediye Başkanımız Melih Gökçek’in Gazi Üniversitesi işbirliğiyle hazırlattığı, içinde karayolu az olduğu için beğenmediği ‘Ankara Ulaşım Ana Planı 2013-2038’i de bu arada sormuş olalım. Eğer bu plan kabul edilmediyse Türkiye’nin başkentinin bir ulaşım ana planı olmadığını da ayrıca vurgulamış olalım.

Yeni Başkanımız Mustafa Tuna’yla hemfikiriz. 7 yıldır dilimizde tüy, kalemimizde mürekkep bırakmayan iki öncelikli konuyu gündeminin baş sıralarına almış; toplu taşıma ile altyapı, özellikle de su ve kanalizasyon altyapımız.
Bu iki temel sorun çözülmeden iskambil kağıdından bir başkentle kendimizi kandırmaya devam ederiz. Kandıra kandıra iskambil haliyle bile şehirlikten çıkardık ya.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

http://mansethaber.com/2038-model-siparis-ulasim-ana-plani-tbmm-de/34622/