Ankara’nın elektrik
hizmetini görmekle yükümlü kurum, şikayet ve uyarıları dikkate alma konusunda
şalteri indirmiş galiba. Başkentin, şikayetçi olmayan mahallesi, sokağı
kalmadı. Her gün de katlanarak artıyor. Elektrik kurumu özelleştikten sonra belki
sistemi tam oturtamamışlardır, oturdukça çözerler diye eksikleri nazikçe uyarıyoruz
ama sorunlar ve şikayetler azalacağına, günden güne daha da artıyor. 21’inci
yüzyılda su kadar temel ihtiyaç haline gelmiş elektriği, lüks tüketim hizmeti
olarak almaya başladı Ankaralılar. Sonuncusunu yapalı daha bir ay oldu ama şikayetler gibi
uyarıların da günden güne artması gerekiyor anlaşılan. Ankara, zaten
karanlıktı, şalter inmiş, kalanı da o kararıyor.
Elektrik freni
Aylardır karanlıkta
kalan sokaklar var, her gün yenileri ekleniyor. Günlerce haftalarca karanlıkta
oturan, özellikle kışla beraber, ciddi ısınma sorunlarıyla karşı karşıya
bırakılan apartmanlar, onların sakinleri var. O evlerde, çocuklar yaşıyor. Kentin
içinde ve çevresinde uzun uzun bulvarlar, bugüne kadar görmeye alışık
olmadığımız karanlıklara gömülüyor. Daha önce sayabiliyorduk, artık sayamıyoruz
şikayetleri. Her fırsatta başkentin yarım yüzyıl sonra dönen talihinden, yapılan
ve yapılacak büyük yatırımlardan, kentin gelişmesinden, turizme açılmasından
dem vuruyoruz ama bu planların hızı, daha şimdiden, elektrik freniyle
kesiliyor.
Hakkımızı mumla arıyoruz
Elektrik hizmeti,
bir hak. Bedava da verilmiyor. Yeni uygulamada arıza olunca, önce tespit edilmesi
bekleniyor. Gelip, ücreti karşılığında, arızanın tespit ettirilmesi gerektiğini
tespit ediyorlar. Bazen arıza tespiti bile başkasına kalıyor. Yetkisi olmayan
birileri gelecek, arızanın yerini tespit edecek, gerekiyorsa kazacak, elektrik
kurumumuzun onarmasına hazır hale getirip, bekleyecekler. Elektrik kurumumuz kendisine uygun zamanda
gelecek, arızayı çözecek, işi bitecek. Yetkisiz kişilerse tekrar devreye
girecek, çukuru, açtıkları gibi ücreti karşılığı kapatacaklar. Zorlu işe
gelemiyor, pek narin kurumumuz. Hassasiyeti, tahsilat konusunda daha da artıyor. Eskiden, bir elektrik faturası
içinde bütün bu hizmetlerin karşılığını ödüyorduk. Şimdi ödediğimiz gibi, aldık elimize kontrol
kalemini, arızayı bile kendimiz buluyoruz. Kamu kurumuyken gördüğümüz hizmeti,
mumla arar olduk!
Prangayla 2023'e
Koca siteler,
caddeler, sokaklar, karanlıkta bekliyor. Özellikle son bir yıldır, alışık
olmadığımız uygulamalar ve bugüne kadar görmediğimiz sayıda şikayetle
karşılaşıyoruz. Elektrik kurumumuzun şikayet hattı, kışın soğuğunda, soğuk şaka
gibi akıllar veriyor abonelerine. Sokakları gibi, ruhu da kararıyor Ankara’nın.
Tahsilata duyarlı, şikayete ve uyarılara şerbetli tavrıyla “Başkent için,
zamanlaması da uygulaması da çok yanlış
bir özelleştirme” dedirtiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder