04.03.2016 Milliyet-Ankara Gazetesi
Ankara’nın
etrafında oturanın cezası bitmiyor. Hem merkeze hem etraftan diğer etraflara
gitme cezalısı etrafın Ankaralısı. Metro denen icat, yıllarca bir tek bu kentin
üzerine dert yükü oldu. Başka şehir ya da ülkelerde, derde deva diye
kullanılıyor. Başka şehirlerde sinir sistemi gibi kılcalına kadar akışın
sağlandığı damarlar bütünüyken metro, bizde topu topu 3 damarda akış sağlayamıyor.
İngiltere’de adamın 150 yıldır tıkır tıkır işlettiği metro icadını, 150 yıl
sonra hala işletmeyi beceremiyoruz. Bitmiyor metro eziyeti başkentin.
Resmi açıklama yok
Şimdi
de Batıkent-Kızılay metro hattının, Akköprü’yle Kızılay kısmının kapatılması
çıktı başımıza. 15 Nisan-15 Haziran arası 2 ay kapalı kalacakmış çünkü Keçiören
metro hattının bağlantısı yapılacakmış. Resmi olarak değil, belediye
başkanımızın tivitır hesabından yapıldı açıklama. Resmi açıklama içinse
Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Bakanlığı’na, Ulaştırma Bakanlığı Büyükşehir
Belediyesi’ne attı topu yetkili adres olarak.
Kötü tecrübelerimiz
2011’de
“Başkentray Projesi yapacağız,
Sincan-Kayaş banliyösü 3 ay kapanacak” dendi, 2 yıl sürdü, trenler değişti,
ortada proje falan yok, 2 yıl beklediği, sefil olduğuyla kaldı vatandaş.
Bu
arada İstanbul yoluna paralel Etimesgut’a doğru şehrin ortasına çekilen Ankara
Bulvarı 1 yılı bulmadan bitti, Çiftlik arazisini bölen bir otobanımız oldu.
Açılışta konuşan Belediye Başkanımız Melih Gökçek, geçen 2 yılda 690 kilometre
yol yapıldığını açıkladı. Raylı ulaşım yolu, sıfır kilometre!
“6 ay” denmişti, 21’inci aydayız,
Mayıs’ta 2 yıl olacak; bitirilemeyen sinyalizasyon nedeniyle 21 aydır
Ankara’nın etrafı Çayyolu ve Sincan, son metro seferiyle gece 10 buçukta,
Batıkent 11’de eve gönderiliyor. 6 ayı düş, 15 aydır ne açıklama var, ne bir
hareket. “Araban yoksa evde otur, ayrıca
olsa da olmasa da toplu taşıma bu kadar” diye anlıyoruz muameleyi.
Açıldı da ne oldu?
Sanki Çayyolu, Sincan metroları açıldı da ne oldu? Şehirde ‘U’lar, ‘O’lar çizmeye, hem de daha fazla devam ediyoruz. Aktarma sayısıyla beraber başta öğrenciler, vatandaşın ulaşım maliyeti arttı. Ring seferleri de dert olmaya devam ediyor. Metro, bir tek Ankara’da çözüm olamıyordu ulaşıma.
Sanki Çayyolu, Sincan metroları açıldı da ne oldu? Şehirde ‘U’lar, ‘O’lar çizmeye, hem de daha fazla devam ediyoruz. Aktarma sayısıyla beraber başta öğrenciler, vatandaşın ulaşım maliyeti arttı. Ring seferleri de dert olmaya devam ediyor. Metro, bir tek Ankara’da çözüm olamıyordu ulaşıma.
Raf süsü ulaşım planı
Büyükşehir
Belediyesi’nin Gazi Üniversitesi’ne hazırlattığı ‘Ankara Ulaşım Ana Planı’, 2014 sonunda bitti. 5 milyonu aşmış
başkentin ulaşım ana planında bütün çözümler, raylı ulaşım hatları üzerineydi. 2038
yılına kadar ‘U’lar, ‘O’lar çizmeden yolculuk edebileceğimiz
birbirine bağlantılı kestirme hatları, aktarma duraklarındaki yükü hafifletecek
çözümleri içeriyordu plan. 14 ay da onun üzerinden geçti, ne proje var ortada,
ne tartışma. Rafta tuğla gibi duruyor plan.
Korkumuz boşuna değil
Metronun
herhangi bir yerinin kapatılması korkumuzun altı boş değil yani. Şimdiye kadar
hiç iyi tecrübemiz olmadı. 2 ay kapatıp, Akköprü’den taşımayı düşündüğünüz
bölgenin nüfusu, 1 buçuk milyonu aşıyor. Haydi taşıyacak araç sağlandı diyelim,
Kızılay’a yüklenecek trafik yoğunluğunu nasıl çözeceğiz?
Daha
çekeceğimiz varmış; metroyla sınavımız, toplu ulaşımda cezamız bitmemiş demek
başkentte. “Başkentte” demeye,
bunların başkentte yaşandığını söylemeye dili varmıyor insanın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder