7 Nisan 2016 Perşembe

AKKÖPRÜ MACERASINA HAZIR MISINIZ?



05.04.2016 Milliyet-Ankara Gazetesi

Az kaldı, 10 gün. 10 gün sonra Nisan’ın 15’inden itibaren Sincan, Batıkent yolcuları Akköprü’ye kadar gelebilecek, dönüşte Akköprü’den gidebilecek. Gerekçe; Keçiören metro hattının bağlantısı yapılacak. Yolcuların, Akköprü’den ring seferleriyle Kızılay’a taşınacağı belirtilmiş, 1 buçuk milyonu aşan nüfusun yaşadığı bölgenin, hem de okullar açıkken başlayıp 2 ay boyunca kapalı kalacağı açıklanmıştı.

Ahret sorusu gibi
Büyükşehir Belediyesi’nin resmi duyurusu olarak değil, Başkan Melih Gökçek’in twitter hesabından öğrenmiştik kapatılma kararını. Hatta Ulaştırma Bakanlığı, konuyla ilgili soruları üstüne almamış, muhatap olarak Büyükşehir Belediyesi’ni işaret etmişti yetkili merci olarak. Sessizlik hakim oldu, kurtlandığımızla kaldık. Açıklama gelmeyince kurtlar görev yerinde, azimle çalışmasını sürdürüyor henüz.

Her vagonu bir otobüsten fazla yolcu alan metro, 10 dakikada bir 5 vagonla Akköprü’ye geldiğinde hangi otobüsle bu kalabalık taşınacak, zaten tıkalı Kızılay trafiğine nasıl katkısı olacaktı ek yoğunluğun? Hele ki işe gidiş ve dönüş saatlerinde metro sefer aralığı 2 dakikaya düşüyor; 5 vagon tıka basa dolu geliyor Sıhhiye, Kızılay’a kadar, yine tıka basa geri dönüyor Batıkent-Sincan yönüne. Haydi 10 dakikaya yetiştirdik varsayalım, 2 dakikada bir gelen metroyu hangi otobüs filosu ile Akköprü ve Kızılay’ı tıkamadan nasıl karşılayacaktık? Ahret sorusu gibi.

2 yıl ilkesi mi var?
Son 5 yıldır bu 2-3 aylar konusunda hiç zamanlamanın tutturulduğunu göremediğimiz gibi beklediğimize de değmemişti. Başkentray Projesi yapılacak diye Sincan-Kayaş banliyösü 3 ay kapanacaktı, 2 yıl sürdü. Proje nerede? Dağa kaçtı. Dağ nerede? Yandı bitti kül oldu!

22 ay önce Çayyolu-Sincan metro hatları, sinyalizasyon çalışmaları yapılacak diye gece 10 buçukta kapatılmaya başlamıştı, 23’üncü ay içindeyiz Mayıs’ta 2 yıl olacak. 6 ay sürecekti oysa. Demek ki ne tarih verilirse verilsin, ulaşım hatlarında bir şey yapılacaksa 2 yılı tamamlama şartı var ilke olarak, beklentiye girmemek lazım. Kentin sosyal ve ticari yaşamı bekleyecek, bunu bilecek, buna göre yaşayacaksınız.

Aksiyonlu macera
Bizim hesabımıza göre ne otobüs yetişiyor bu kalabalığa ne trafik kaldırıyor iki nokta arasındaki yoğunluğu. E vallahi macera bu! Heyecanlı dramalı, çatışmalı çekişmeli, itişmeli kakışmalı, aksiyonlu macera. E sonunu da bilmiyoruz hikayenin. Yeni prodüksiyonumuzla kente hareket geliyor, ‘Akköprü Macerası’na hazır mısınız Ankaralılar?

Jülide Gülizar
Bombaların, can derdinin, çok yoğun bir gündemin içinde, günlük telaşe hep doldurdu, bir türlü köşemize sığdıramadık Jülide Gülizar’ı. 14 Mart 2011’de kaybetmiştik, oysa Gülizarlar’a hep ayıracak yerimiz, hep aklımızda olmalı yarattığımız nadir değerler olarak.

Radyo ve ekranda olması gerektiği gibi kararlı ama kadife gibi yumuşak ve kaygan ses tonu, duru ve akıcı Türkçesi, ahlakı ve örnek kişiliğiyle meslek anıtımızdı. Son ana kadar uyanık bilinci ve çalışkanlığını koruyabilen nadir meslektaşlarımızdandı. “Yeni dünyayı yakalamış tam bir Anadolu Bacısı” yakıştırmasını yapmak istiyorum haddim olmayarak. Yalpalamayan ahlakı ve kişiliğine saygıyla anıyor, cennet mekanı olsun, Allah’tan gani gani rahmet diliyorum ablamızın ruhuna.

1 yorum:

mrkdmr dedi ki...

Batıkent metrosu 5 değil, 6 vagon Ali Bey. Durum daha da vahim yani.