05.04.2016 Milliyet-Ankara Gazetesi
Az
kaldı, 10 gün. 10 gün sonra Nisan’ın 15’inden itibaren Sincan, Batıkent
yolcuları Akköprü’ye kadar gelebilecek, dönüşte Akköprü’den gidebilecek. Gerekçe;
Keçiören metro hattının bağlantısı yapılacak. Yolcuların, Akköprü’den ring
seferleriyle Kızılay’a taşınacağı belirtilmiş, 1 buçuk milyonu aşan nüfusun
yaşadığı bölgenin, hem de okullar açıkken başlayıp 2 ay boyunca kapalı kalacağı
açıklanmıştı.
Ahret sorusu gibi
Büyükşehir
Belediyesi’nin resmi duyurusu olarak değil, Başkan Melih Gökçek’in twitter
hesabından öğrenmiştik kapatılma kararını. Hatta Ulaştırma Bakanlığı, konuyla
ilgili soruları üstüne almamış, muhatap olarak Büyükşehir Belediyesi’ni işaret
etmişti yetkili merci olarak. Sessizlik hakim oldu, kurtlandığımızla kaldık.
Açıklama gelmeyince kurtlar görev yerinde, azimle çalışmasını sürdürüyor henüz.
Her
vagonu bir otobüsten fazla yolcu alan metro, 10 dakikada bir 5 vagonla
Akköprü’ye geldiğinde hangi otobüsle bu kalabalık taşınacak, zaten tıkalı
Kızılay trafiğine nasıl katkısı olacaktı ek yoğunluğun? Hele ki işe gidiş ve
dönüş saatlerinde metro sefer aralığı 2 dakikaya düşüyor; 5 vagon tıka basa
dolu geliyor Sıhhiye, Kızılay’a kadar, yine tıka basa geri dönüyor
Batıkent-Sincan yönüne. Haydi 10 dakikaya yetiştirdik varsayalım, 2 dakikada
bir gelen metroyu hangi otobüs filosu ile Akköprü ve Kızılay’ı tıkamadan nasıl
karşılayacaktık? Ahret sorusu gibi.
2 yıl ilkesi mi var?
Son
5 yıldır bu 2-3 aylar konusunda hiç zamanlamanın tutturulduğunu göremediğimiz
gibi beklediğimize de değmemişti. Başkentray Projesi yapılacak diye
Sincan-Kayaş banliyösü 3 ay kapanacaktı, 2 yıl sürdü. Proje nerede? Dağa kaçtı.
Dağ nerede? Yandı bitti kül oldu!
22
ay önce Çayyolu-Sincan metro hatları, sinyalizasyon çalışmaları yapılacak diye
gece 10 buçukta kapatılmaya başlamıştı, 23’üncü ay içindeyiz Mayıs’ta 2 yıl
olacak. 6 ay sürecekti oysa. Demek ki ne tarih verilirse verilsin, ulaşım
hatlarında bir şey yapılacaksa 2 yılı tamamlama şartı var ilke olarak,
beklentiye girmemek lazım. Kentin sosyal ve ticari yaşamı bekleyecek, bunu
bilecek, buna göre yaşayacaksınız.
Aksiyonlu macera
Bizim
hesabımıza göre ne otobüs yetişiyor bu kalabalığa ne trafik kaldırıyor iki
nokta arasındaki yoğunluğu. E vallahi macera bu! Heyecanlı dramalı, çatışmalı
çekişmeli, itişmeli kakışmalı, aksiyonlu macera. E sonunu da bilmiyoruz
hikayenin. Yeni prodüksiyonumuzla kente hareket geliyor, ‘Akköprü Macerası’na hazır mısınız Ankaralılar?
Jülide Gülizar
Bombaların,
can derdinin, çok yoğun bir gündemin içinde, günlük telaşe hep doldurdu, bir
türlü köşemize sığdıramadık Jülide Gülizar’ı. 14 Mart 2011’de kaybetmiştik,
oysa Gülizarlar’a hep ayıracak yerimiz, hep aklımızda olmalı yarattığımız nadir
değerler olarak.
Radyo ve ekranda olması
gerektiği gibi kararlı ama kadife gibi yumuşak ve kaygan ses tonu, duru ve
akıcı Türkçesi, ahlakı ve örnek kişiliğiyle meslek anıtımızdı. Son ana kadar uyanık
bilinci ve çalışkanlığını koruyabilen nadir meslektaşlarımızdandı. “Yeni
dünyayı yakalamış tam bir Anadolu Bacısı”
yakıştırmasını yapmak istiyorum haddim olmayarak. Yalpalamayan ahlakı ve
kişiliğine saygıyla anıyor, cennet mekanı olsun, Allah’tan gani gani rahmet
diliyorum ablamızın ruhuna.
1 yorum:
Batıkent metrosu 5 değil, 6 vagon Ali Bey. Durum daha da vahim yani.
Yorum Gönder