12.04.2016 Milliyet-Ankara Gazetesi
Başkentray
Projesi yeniden başlıyor. 2011 yılında başlayacak diye Sincan-Kayaş banliyösü 2
yıl kapatılmış, sonra hiçbir şey olmamış gibi hiçbir şey yapılmadan açılmıştı.
Bu hattın yolcuları, çektiğiyle kaldı. Bari yeniden açarken bir tavşan falan
çıksaydı şapkadan. Raylarda ot çıktı.
Meğer
o sırada ihalenin ikinci bölümüne itirazlar gelmiş, iptal etmişler. Ankaralı da
tren bekliyor gelecek diye. Yoğun kullanılan başkentin en işlevsel tren
hattını, 2 yıl bekledi Sincan-Kayaş boyunca kent sakinleri. Boylarınca ot bitti
sadece.
Başkentray imzalandı
Devlet
Demiryolları Genel Müdürlüğü, 21 Mart 2016 günü Başkentray Projesi’ni yapacak
firmalarla sözleşmeyi imzaladı. Yaklaşık 186 milyon avroya (600 trilyon
civarında) mal olacak. 14 ay, yani 1 buçuk yıla yakın bir sürede bitmesi
planlanıyor. Giden 2 yılımıza yanarız ama raylı sistem fakiri başkentin, bu
projeleri beklemekten başka çaresi yok.
‘Başkentray
Projesi’, öncelikle bazı güzergahlarda yeni hatlar yapımıyla hızlı, normal ve
banliyö trenlerinin yollarını birbirinden ayırmayı, banliyö hatlarını, metro
kalitesine yükseltmeyi amaçlıyor. Hemzemin geçitler kaldırılacak, alt ve üst
geçitler yapılacak bu noktalara. Durakları, toplu taşıma ağına uygun hale
getirilecek. Böylece yıllık 15 milyon yolcu taşıyan banliyö trenleri, 60 milyon
yolcu kapasitesine ulaşacak. Haydi hayırlısı, tren yerine yine otlu ray
bulmayalım da proje diye!
Nüfus artıyor ray uzamıyor
Biliyorsunuz
Sincan ve Çayyolu metro hatlarını Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanlığı, hem de kısa bir süre içinde tamamlamıştı. Keçiören hattını da
bitirmek üzereler. Başkentray Projesini, gecikmeli olarak Devlet Demiryolları
yaptırıyor. Varolan metro hatlarına, 28 Aralık 1997’den bu yana yeni hatlar
eklenmedi. Olan proje bitiriliyor. Ancak 1997’de yaklaşık 3 milyon 700 bin olan
başkent nüfusu, bugün 5 milyon 100 bine yürüyor. 20 yıl önceki nüfusa bile anca
yetecek raylı sistemin, bugün bitmesine seviniyoruz. Oysa o günden bugüne, 1
milyon 400 bin kişi eklendi kent nüfusuna.
Varolan
raylı hatların uzatılması, birbirine bağlanması, yoğun durakların
hafifletilmesi gerekiyordu. Sincan’dan Çayyolu’na gitmek için dünyanın en büyük
‘U’sunu çekmemek, büyüdükçe
sınırları uzaklaşan kentin çeperdeki sakinlerini, daha hızlı ve kolayca merkeze
taşıyabilmemiz gerekiyordu. Biz yapana kadar 50 kilometre yarıçapına ulaştı
başkent. 16 Nisan’da 2 aylığına bir durak, Akköprü kapanacak ve yüzbinlerce
insan, o bir durak için mağdur olacak. Seçenek yok çünkü.
AUAP ne oldu?
O
zaman bir türlü yanıt alamadığımız sorumuzu, bir kez daha soruyoruz: Ankara
Büyükşehir Belediyesi ve Gazi Üniversitesi işbirliğiyle hazırlanan ve 2014’ün
başında bitirilen ‘Ankara Ulaşım Ana
Planı’na (AUAP) ne oldu? Öncelikle raylı ulaşım sistemlerinin eksiklerini,
bağlantılarını ve 2038 yılına kadar beşer yıllık dönemler halinde planlarını
içeren bu çalışmaya ne oldu? Çıt yok planla ilgili. O da mı dağa kaçtı yoksa
inek mi içti?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder