27.06.2017 Milliyet - Ankara Gazetesi
Bizim
AŞTİ evden kaçmaya niyetliydi, Ankara 2. İdare Mahkemesi “Olmaz, otur oturduğun yerde” demiş. 1 ay olmuş, kararlar çıkalı. Ayrıntılı
açıklamalar içeren 3 davanın kararları şöyle özetlenebilir:
Mahkeme, Büyükşehir Belediyesi’nin almış olduğu emsal
arttırma, plan notları değişikliği, ihale yapılması için alınan Belediye
Meclisi kararları ile ihale yapılması için alınan Meclis kararını ve Kamu İhale
Kanunu’na aykırı bulunan unsurlar olduğu için yapılan ihaleyi iptal etmiş.
“Amaç
ne?”
Azıcık açmaya çalışırsak:
Ankara
Şehirlerarası Otobüs İşletmecileri ve Acenteleri Derneği’nin açtığı davalarda mahkeme, "Büyükşehir Belediyesi’nin 2023 Nazım İmar
Planları’na göre, AŞTİ'nin yerinde kaldığı ve bunu destekleyecek cep
terminalleri yapılmasının bu planda yer aldığını ancak Belediye’nin planı
değiştirmeden ve AŞTİ'nin akıbetinin ne olacağı belirtilmeden yeni terminal
yapılmasının amacı anlaşılmamaktadır" diyor.
Mamak'ta yapılmak istenen AŞTİ'nin yeri |
“Emsal
yeterli”
Söz konusu alana terminal yapılması için gerekli alt
yapının, ulaşım yollarının, raylı sistemlerin olmayışı ve vatandaşların
terminale ulaşmasının zorluğu belirtilirken Yeni Mamak Terminali arazisinin şimdiki
AŞTİ'nin yaklaşık 5'te 1'i kadar olduğu, bu alana terminalin sığmayacağı, cep
terminali olacaksa da alınan emsal arttırmaya ihtiyaç olmadığı, mevcut emsalin
yeterli olduğu vurgulanıyor.
Belediye Meclisi’nin ‘Terminal alanı dahilinde hizmet verecek olan taşıtların akaryakıt,
bakım, onarım vb. ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için gerekli alanlar yer
alabilir’ şeklindeki kararını Büyükşehir Belediyesi söz konusu alanın cep
terminali olacağı, AŞTİ'nin yerinde kalacağı biçiminde savununca, mahkeme, “Madem burası cep terminali, neden bunlara
ihtiyaç var?” diyerek iptal ediyor.
Ne
olacak şimdi?
Bu durumda ihalenin iptal edilmesi ile ihaleyi alan
konsorsiyuma satılan arazinin yeniden belediyeye geçmesi gerekecek,
Belediye Meclisi de yeniden kararlar alarak söz konusu arazinin emsalini
yeniden 1.3'ten, 1'e düşürecek, plan notlarını iptal edecek, ihale edilen
arazinin yeniden belediyeye devredilmesi için işlem başlatacak.
“AŞTİ yerinde
kalacak” diyor, “Yok, cep terminali
olacak” diyor, bize AŞTİ’nin Mamak’a taşınacağı, yanında 5 cep terminali
yapılacağı hatta ihaleye çıkıldığı açıklanıyor. Karışık!.. O cep
terminallerine, dün de bugün de ihtiyaç zaten vardı da niye Mamak Terminali’nin
bir koşulu haline getiriliyor mağdurlar olarak onu da anlamaya çalışıyoruz.
Kör
nokta herkes için
AŞTİ’nin
otobüsçüler açısından ‘kör nokta’
tabir edilen, dolayısıyla vatandaş açısından da ters olan bu bölgeye gitme
arzusu, mahkeme kararlarıyla da iptal edilmiş oldu. Otobüs trafiğinin yoğun
olduğu bölge, İstanbul-Eskişehir-İzmir yönleri çünkü. Ayrıca İstanbul bile
çözdü bu sorunu; cep terminalleri, 2005 yılından beri acil ihtiyacı başkentin.
4 yorum:
AUAP 2038 planına işlenmiştir araştir alicim.
2023 Nazım planı esķı plan.Yenı plan onaylandı.Ali bey geriden takip ediyorsunuz.
https://www.google.com.tr/amp/www.durusgazetesi.com/haber/amp/38834
http://www.durusgazetesi.com/m/guncel/atilla-kart-da-bakan-gulere-auap-2038-i-sormus-sisirme-h41075.html
Yorum Gönder