24.03.2018 Milliyet - Ankara Gazetesi
Son
iki haftadır iyice kötüledi metrodaki arızalar. 20 Mart Salı sabahı, Batıkent
metro durağında insan taşkını vardı. Yayıldılar yol kenarlarına. Metro
gelmemiş, minibüs, otobüslere akın etmiş, sardalye konservesi olarak işlerine gitmeye
çalışıyordu şehirli. Bitmiyor, bitemiyor Ankara’nın metroyla sabır sınavı.
3
gün önce Cumartesi günü akşamı bizzat, 20 dakikalık Kızılay-Batıkent hattını 50
dakikada kat etmiştik. Gecikme nedeniyle bütün duraklar dolu, 38 milyon nüfuslu
Tokyo metrosu gibi tıkışıyordu treni bulan. Ne soluyacak hava ne kıpraşacak
delik ne de açıklama var, kurbanlık koyunu böyle taşısan zabıta ceza keser.
Aksaması hiç çekilmiyor
Bu
zihniyet, başkentin metro tarihi boyunca pek değişmedi zaten. Bize yoğun toplu
taşıma aracı olarak değil de lütuf buyurur gibi hizmet etti hep. Hatların
devamı 17 yıl getirilmediği için dünyanın ve Türkiye’nin en kısa metro hattı,
bağ bağışlarcasına bir rehavetle idare edildi. Değişen bir şey yok, öyle de
devam ediyor, o kadar da istikrarlı çok şükür.
23
buçuk yıl sonra 28 Ekim 2017’de Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek istifa
etmiş, 3 Kasım’da ‘Madde 1: Toplu Taşıma’
diye yeni Başkanımız’a bir öncelik uyarısında bulunmuştuk. Gökçek’in
istifasından bir buçuk ay önce metronun aksamaları tekrar nüksetmeye başlamıştı
çünkü. Olan halinden şikayetçiyken bir de aksaması hiç çekilmiyor.
2 haftadır coştu
O
günden beri aksamalar sürüyor, son 2 haftadır coştu maşallah. İngiliz’in 150
yıldır tıkır tıkır işlettiği 400 kilometrelik Londra Metrosu’na karşın biten
hatlarıyla 67 buçuk kilometrelik Ankara Metrosu, işletilemiyor da
işletilemiyordu. İşletilen de kapasitesinin yüzde 20’sini kullanabiliyor zaten.
Aynen devam
Sefer
aralıkları, işe gidiş-geliş saatlerinde bile uzun.
7-8
yıldır tren kapısını gösteren yön okları silindi, yenilenmiyor.
Eksik
tabelalar var, tamamlanmadı.
Aydınlatmalar
kontrol edilmediği için bazı duraklar, romantik denecek kadar loş.
Bazı
duraklarda olmayan yürüyen merdivenler, oldum olası bir muamma; kafa
patlatıyoruz yıllardır, çalışma ilke ve saatlerini çözemedik henüz.
Bazı
duraklarda ring otobüs seferleri uyumlaştırılamadı ya da yetersiz hala.
3
katlı metrosunu nasıl idare ediyorsa Londra, bizim ‘sinyalizasyon’ derdi
bitmedi gitti.
En
sonunda metrodan vatandaşı taşırdık. Mahkum edildiği toplu taşıma araçlarına,
minibüs ve halk otobüslerine doluştu taşkın.
20 Mart sabahı metrodan sokağa taşan yolcular (Foto: Ankara Ulaşım Dayanışması) |
Siyaset ve işletme lazım
Elalemin yapıp bizde
olmayan, şehir ve ülke ekonomisine katkısı tartışılmaz bir toplu taşımacılık
siyaseti ve işletmeciliğidir. Dedik işte, adam 3 katlı 400 kilometrelik metroyu
150 yıldır işletiyor, biz, son 25 yıllık eksik metro hatları ve yanlış
işletmeyle şimdiden 120 yılımızı kaybetmiş durumdayız. Varsa metroya bakan,
onlara sesleniyoruz.
1 yorum:
⤵⤵⤵
Bakan 'ların
1 fonksiyonu kalmadı ki ⁉
😩😩😩😩
Her şey
Tek yerden idare ediliyor...❗
😡😡😡
Yorum Gönder