12 Mayıs 2018 Cumartesi

YOL KAPATMANIN AYARI KAÇTI


12.05.2018 Milliyet - Ankara Gazetesi

Hem de çok kaçtı. Büyük şehirlerde bu kadar sık ve geniş alanı kapsayan yol kapatılmaz. Hastası var, kazası, yangını var, şehirler, ülkelerarası yolcusu, sınavı, acil randevulu işi olanı var. Alışkanlık haline geldi, özellikle son 1 yıldır biri geçecek, bir etkinlik olacak diye iyice ayarı kaçtı yol kapatmanın.

Bu şehirde yılda bir kez yapılan geleneksel Seymen Alayı Yürüyüşü, 78 yıl sonra 2010’da, bu gerekçelerle durdurulmuştu. Yolu kapatmadan bir kısmından yapılan, şenlik havasında geçmesi, Ankaralı’ya hatırlatılması gereken yürüyüş, “Trafik tıkanıyor, hastası, acili mağdur oluyor” diye kaldırılmıştı. 2 yıl sonra güzergah değişikliği yapılarak çözüm bulundu.
Seymen Alayı durdurulmuştu
Trafiği yılda 1 saat tıkayan Seymen Alayı’nı durduruyorduk da her gün resmi araçlar için kapatılan yollar, trafiği bırakın tıkamayı, durdurmuyor muydu? Gösteri yürüyüşleri, mitingler, kongreler için ana güzergahları gözetmeden iki kavşak öteden kapatmak, trafiği arapsaçına çevirmiyor muydu?

Bırakın arabayı, Meclis’in Akay tarafına düşen kavşağında yaya olarak karşıya geçemediğimiz oluyor. Çünkü kendisi için yol kapatılan resmi araçlar, vallahi adamı tahtalı köye ışınlayacak hızla füze gibi geliyor. Geçerken ürkütücü bir ses ve rüzgar salıyorlar çevreye.

Her resmi de olmazki
Cumhurbaşkanı, Başbakan, Genelkurmay Başkanı, birkaç stratejik bakanlık gibi çok üst seviye resmi makamları anlarız, MİT gibi bazı stratejik kurumların aciliyetini –ki o da her zaman değil- anlarız da aşağıya doğru her gelene de kapatılmazki yol. 3 tane araba, makamını da kestiremediğimiz heyete yol kapatılıyor. Hele işe gidiş ya da çıkış saatlerinde, kilitliyorlar şehri.

Adını vermeyeceğimiz hiç de stratejik olmayan, önem sırasında çok gerilerde kalan bazı kurumların başkanlarının kurumlarına giriş-çıkışı, ajan kovalamacalı filmlere benziyor. Kurumun adına bakınca “Bak, adından başka işlevi de var demek, hiç bilmiyordum!” diyorsun kendi kendine. Eğer macera filmi meraklısı değilse korumaları... O makama o kadar koruma da ayrı ya... Belki koruma da değil, bir sürü işgüzar.
Dün, bir kongre dolayısıyla özellikle sabah, yine kilitlendi Ankara. Merkezdeki etkinliğin etkisi, çevre semtlere kadar tıkadı trafiği. Hareket edemeyen ambulansların sireni yırttı kulaklarımızı. Biz işe 40 dakika geciktik diye üzülürken gelip de sosyal medyada “45 dakikada 15 metre ilerledik” mesajlarını görünce bir de sevinir olduk. Kontağı kapatmış, arabalarının yanında bekleşenlerin fotoğraf ve videoları vardı şehrin her yanından.

Kongre için yol kapanınca 12.05.2018

Maliyeti işlevinden çok
Geçicidir, düzelir diye bekledik ama aksine iyice kötüye gidiyor ve sabır sınırları aşıldı. Bu yol kapatma ya da işgal konusunun derhal masaya yatırılması, şehri gözeten daha hassas planlama yapılması, kurumların uyarılması gerekiyor. Yakında müdürler yol kapatacak böyle giderse. Ayrıca her çakarlının öncelik iddiası ve saçtığı tehlike de hala çözülmüş değil.
12.05.2018

5 buçuk milyonluk bir şehir oldu Ankara. Bir kişi için binlerce aracı, birkaç bin kişinin katılacağı bir etkinlik için yüzbinlerce şehirliyi mağdur etmenin zaman, iş kadar maddi maliyeti de büyük. Ayarı kaçtı, artık ayar edilsin. Şiarımız ‘Milleti yaşat ki devlet yaşasın’dır, tersi değil. Medenilikle ilgili, medeniyet göstergesi bir konudur ayrıca.
12.05.2018 
(Fotoğraflar: Ankara Trafik Facebook sayfası)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Keşke
Fabrika Ayarlarına Dönebilsek ⁉️😡
Bu Sabah Hava Alanı Yolunda idim..
Her Kavşağa , Her Benzinliğe Her Üst geçide Polis yerleştirmişler
Kimbilir Zat-ı Şahaneleri Ne zaman Geçecek 🤔🤔😡