28 Nisan 2013 Pazar

YENİ İŞ VE MARKA YOLLARI


26.04.2013 Milliyet-Ankara Gazetesi


Ankara, iş yapmak ve marka olmak için uygun bir kent. Kendine has bir iş yapma sorumluluğu, düzeni yani terbiyesi var. Bu yüzden köklü markalar çıkarabiliyor Ankara. Biraz ağırdan alsa da yenilikçi yanıyla daha çok öne çıkıyor Ankara firmaları. Sağlam basıyorlar adımlarını. Ancak marka olan, soluğu İstanbul’da alıyor, bir daha da arkasına bakmıyor. Marka olup, Ankara’da kalanlar yok mu? Var. Var ama onlar da dünya markası olma yolunda ağır davranıyor. Yeni iş alanları ve markalara ihtiyacımız var, Ankara, bu yolu açmaya hazırlanıyor.



Ankara’dan 2 ‘süper marka’

Geçtiğimiz hafta Türkiye’nin ‘2012 Süper Markaları’ açıklandı. İngiltere merkezli marka değerlendirme kuruluşu Superbrands, Türk iş dünyasının önemli isimlerinden oluşan Seçici Kurul’un oyları ve araştırma şirketi Nielsen’in kamuoyu ölçümleriyle belirlenen Türkiye’nin 159 ‘Süper Markası’nı açıkladı. Önce 1089 marka belirlenmiş, bu sayı 300’e düşürülmüş ve süzgeçten geriye ‘süper’ olarak bu 159 firma kalmıştı. Çoğu büyük dünya firmalarının Türkiye temsilcilerinden oluşan markalar. Kalan Türk firmalarının arasında iki Ankara firması görebildim. Bu 159 firma arasında ASELSAN Ve Kavaklıdere Şarapları süper marka olmaya layık görülmüştü. Sadece iki firma. İkisini de gönülden kutluyoruz.



“Tufan geliyor”

2012’nin Ocak ayında Çankaya Üniversitesi Rektörü Profesör Doktor Ziya Burhanettin Güvenç, “Tufan geliyor, teknoloji tufanı” demiş, küçük ve orta ölçekli işletmeleri “kümelenin” diye uyarmıştı. Aynı dönemde Bilişim Vadisi ve teknokentler gündeme yeniden gelmeye, organize sanayi bölgeleri, üniversiteler ve teknokentlerle işbirliğinin somut adımlarını atmaya başlamıştı. Yeni teknoloji dünyayı kaplamaya başladığı zaman, borsada kayıtlı şirketlerin en az yüzde 99’unun, Amerikan borsasındaki şirketlerin en az yüzde 80’inin kapanması bekleniyor. Bugün çalıştığımız işlerin çoğu, yarın olmayacak demek bu. Adım adım o günlere doğru gidiyoruz. Değişimi görmeliyiz.



Süper marka fabrikası!

Şirket işleyişleri, iş yapma alışkanlıkları değişiyor. Şirketler, üniversiteler ve sanayi, ele ele vermek zorunda artık. Gençleri de bu geleceğe göre yetiştirmek. Tam bu noktada, organize sanayi bölgeleri ve teknokentler, çok önemli bir yere sahip olacak. Devlet ve yerel yönetimler, onların bu hazırlığına hızla yardımcı olmalı. Buralardan yeni işler ve markalar çıkacak. Hatta 2 süper şirketimiz olduğuna üzüldüğümüz günler çok geride kalacak. Çünkü bu örgütlenmeler, hızlı ve doğru adımları atarsak süper marka fabrikasına dönecek.



Ankara teknokentleri
Nasıl mı olacak? Organize sanayi bölgeleriyle ilgili yazı dizimizde ipuçlarının bir kısmını vermiştik. Yarın da teknokentlerin bu gelişmelerdeki yaşamsal önemini işleyen yazı dizimize başlıyoruz. İpuçlarının kalan kısmını, bu dizide fazlasıyla bulacaksınız. İş ve iş alemi değişiyor, 5 hafta boyunca her Cumartesi, yenisini konuşacağız.

Hiç yorum yok: