19.07.2013 Milliyet-Ankara Gazetesi
2 yıl geçti, ot
bağladı raylar. Sincan-Kayaş banliyö hattı, nadasa çekildi. Çivi çakılmadan
geçen 2 yıl, niye çakılmadığını anlayamadan geçti. Bırakın çivi çakmayı, bir
türlü ihalesi yapılamadı, yapılan da geçen Mayıs ayında iptal edildi. İptal
üzerine TCDD Genel Müdürü
Süleyman Karaman, "Kamu İhale Kurumu'ndaki teknik elemanların karar
verdiği bir ihalenin bu kadar uzamasının doğru olmadığını düşünüyorum. İhale
yapılalı 1 yıl oldu, hala Başkentray’ı ihale edemedik” diye serzenişte
bulunmuştu. TCDD Genel Müdürü de şikayet ederse biz ne yapacağız?
Manş Tüneli mi?
Önce 3 ay dendi,
sonra 4 ay oldu, bir de öğrendik ki 3 yıldan aşağı zor bitermiş yeni Başkentray
tren hattı. Sincan-Kayaş treni, proje kesinleşmeden durduruldu. Tıka basa dolu
münibüsler, otobüsler içinde evinden işine, işinden evine gitmek zorunda kaldı
Sincan’dan Kayaş’a kadar her durağın müşterileri. Başta önlem de alınmamış, doluluktan
duraklara uğramıyordu otobüsler, minibüsler. Aylarca gazetemizin telefonları çaldı,
şikayet mesajları aldık. Kent merkezine bu kadar uzak 2 hat, vatandaşın nasıl
taşınacağını hesaplamadan, tadilatı yapanların keyfine göre “dursun” denmiş,
durdurulmuştu. 2 yıl sonra, “Başkentray hattı ihalesi iptal edildi, 29
Temmuz’da banliyö hatlarını yeniden açıyoruz” deniyor. Manş Tüneli mi açıyoruz,
ne ihaleymiş bu?
Boş durulmamış
Bu arada dün, Devlet Demiryolları’ndan bir
açıklama daha geldi. “Bu hattı ot sararken tamamen de boş durulmadı” demeye
gelen bir açıklama. Söz
konusu süre içerisinde, Ankara-Behiçbey arasında yeni çift hat, Behiçbey-Sincan
arasında yeni tek hat olmak üzere toplam 28 kilometre yeni yol
ayrıca Kayaş-Sincan arasındaki mevcut demiryolu yeniden elden geçirilerek, gerekli düzenlemelerin yapıldığı söyleniyor.
Hızlı tren işletmeciliğine uygun
hemzemin geçitler kaldırılarak, araçlar için 6 tane alt ve üst geçide
dönüştürülmüş. Bütün Başkentray’ın yapımı ve tadilatlar bu kadar sürecekti
zaten. 2 yılın üzerine bir bardak soğuk su mu içmemizi öneriyorlar acaba?
Sorun
ne ihalede?
Açıklamanın sonuna “Başkentray
Projesi’ndeki gecikme, konunun yargı sürecine taşınması nedeniyle yaşandı. Bu
süreç sonrasında ihale iptal edildi. Başkentray Projesi’nin yeniden ihale
süreci, devam ediyor” eklemesi yapılmış. Demiryollarını mı, belediyeyi mi,
yargıyı mı, Kamu İhale Kurumu’nu mu, kimi bekliyoruz efendim? 6 ayda Atatürk
Orman Çiftliği içinden otoban yollar geçirilir, devasa bir Başbakanlık ile
dünyanın en büyük hayvanat bahçesi yapılırken bu ihalenin ne özelliği var ki
durmadan sorun çıkıp, iptal ediliyor. Ankara’ya faydalı oluşu mu?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder