20 Temmuz 2013 Cumartesi

BAŞKENTRAY OLMADI BANLİYÖ VERELİM



 19.07.2013 Milliyet-Ankara Gazetesi



2 yıl geçti, ot bağladı raylar. Sincan-Kayaş banliyö hattı, nadasa çekildi. Çivi çakılmadan geçen 2 yıl, niye çakılmadığını anlayamadan geçti. Bırakın çivi çakmayı, bir türlü ihalesi yapılamadı, yapılan da geçen Mayıs ayında iptal edildi. İptal üzerine TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Kamu İhale Kurumu'ndaki teknik elemanların karar verdiği bir ihalenin bu kadar uzamasının doğru olmadığını düşünüyorum. İhale yapılalı 1 yıl oldu, hala Başkentray’ı ihale edemedik” diye serzenişte bulunmuştu. TCDD Genel Müdürü de şikayet ederse biz ne yapacağız?



Manş Tüneli mi?

Önce 3 ay dendi, sonra 4 ay oldu, bir de öğrendik ki 3 yıldan aşağı zor bitermiş yeni Başkentray tren hattı. Sincan-Kayaş treni, proje kesinleşmeden durduruldu. Tıka basa dolu münibüsler, otobüsler içinde evinden işine, işinden evine gitmek zorunda kaldı Sincan’dan Kayaş’a kadar her durağın müşterileri. Başta önlem de alınmamış, doluluktan duraklara uğramıyordu otobüsler, minibüsler. Aylarca gazetemizin telefonları çaldı, şikayet mesajları aldık. Kent merkezine bu kadar uzak 2 hat, vatandaşın nasıl taşınacağını hesaplamadan, tadilatı yapanların keyfine göre “dursun” denmiş, durdurulmuştu. 2 yıl sonra, “Başkentray hattı ihalesi iptal edildi, 29 Temmuz’da banliyö hatlarını yeniden açıyoruz” deniyor. Manş Tüneli mi açıyoruz, ne ihaleymiş bu?



Boş durulmamış

Bu arada dün, Devlet Demiryolları’ndan bir açıklama daha geldi. “Bu hattı ot sararken tamamen de boş durulmadı” demeye gelen bir açıklama. Söz konusu süre içerisinde, Ankara-Behiçbey arasında yeni çift hat, Behiçbey-Sincan arasında yeni tek hat olmak üzere toplam 28 kilometre yeni yol ayrıca Kayaş-Sincan arasındaki mevcut demiryolu yeniden elden geçirilerek,  gerekli düzenlemelerin yapıldığı söyleniyor. Hızlı tren  işletmeciliğine uygun hemzemin geçitler kaldırılarak, araçlar için 6 tane alt ve üst geçide dönüştürülmüş. Bütün Başkentray’ın yapımı ve tadilatlar bu kadar sürecekti zaten. 2 yılın üzerine bir bardak soğuk su mu içmemizi öneriyorlar acaba?



Sorun ne ihalede?

Açıklamanın sonuna “Başkentray Projesi’ndeki gecikme, konunun yargı sürecine taşınması nedeniyle yaşandı. Bu süreç sonrasında ihale iptal edildi. Başkentray Projesi’nin yeniden ihale süreci, devam ediyor” eklemesi yapılmış. Demiryollarını mı, belediyeyi mi, yargıyı mı, Kamu İhale Kurumu’nu mu, kimi bekliyoruz efendim? 6 ayda Atatürk Orman Çiftliği içinden otoban yollar geçirilir, devasa bir Başbakanlık ile dünyanın en büyük hayvanat bahçesi yapılırken bu ihalenin ne özelliği var ki durmadan sorun çıkıp, iptal ediliyor. Ankara’ya faydalı oluşu mu?

Hiç yorum yok: