30.06.2015 Milliyet-Ankara Gazetesi
Dünyanın en hızlısı ışık hızı mıdır?
Rantçı hızı, onu geçebilir. Siz, imarsız boş bir araziye bakarken onlar,
projenin maketine bakıyordur. Işık gelmeden önümüzü görmeyiz ama imar gelmeden
geleceği görebilir rantçı. Ankara’nın hiçbir işi, içinde rant olanların hızında
yürümüyor. Kente ya da vatandaşa hayrı dokunacak işler bekler de bekler,
rantsal işler, lafı geçerken bitmiştir
bile.
Dal gitsin!
Kentsel dönüşümü, kentin izbeleşmiş
mahallelerini yeniden düzenlenmek, yeni kısmına uygunlaştırmak olarak
anlamıştık biz. Düzenlendiler ama çoğunda babadan dededen, orada doğmuş büyümüş
mahalleli kalmadı. Çünkü mahallelinin alamayacağı lüks konutlar yükseldi
gecekondu mahallesinde. Bu arada tarihi ya da doğal nedenlerle dokunmaya cesaret
edilemeyen her bölge ya da arazide, niyeti bozmanın adı ‘kentsel dönüşüm’
oldu. ‘Kentsel dönüşüm’ dedin mi dal gitsin, istediğini yap artık.
“Daha koalisyon mu olacak, olacaksa
nasıl olacak, hükümet ne zaman kurulacak” diye beklerken 23 Haziran 2015 tarihli
Resmi Gazete'de çıkan Bakanlar Kurulu Kararı çıktı şapkadan. Kararda, Çankaya,
Mamak, Gölbaşı, Etimesgut sınırları içerisinde bulunan bazı mahalle ve alanlar,
kentsel dönüşüm ve gelişim alanı ilan edilmişti. Hıza bak!.. Kentsel dönüşüm
ya, hükümetin kurulmasını bile beklemeye gerek yok.
Altyapı
Ankara’nın, 2 aydır süren yağışlarla su
basmadık semti kalmadı. Az yağdığı zaman da basıyordu zaten. Her gün bir yeri
su basıyor ama piyangodan altyapı projeleri değil, kentsel dönüşüm çıkıyor
şansımıza. Bu kentin altını da dönüştürmek gerekmiyor mu? Nerede kentsel
dönüşüm?
Ulaşım
Ankara’nın metro hatları, 38 buçuk
kilometre. Keçiören hattı bitince 67 buçuk olacak. New York metrosu 1355
kilometre, Berlin 480, Londra 400, Moskova 310, Madrid 290, Paris 215 kilometre
diye devam ediyor. Bizim Sincan-Çayyolu hattı, 17 yıl sonra açıldı. Keçiören
hattı devam ediyor. Ne havaalanına, ne Gar’a uğruyor metro. Üstelik olan hatlar
iyi işletilemiyor, gece erkenden bitiyor zaten seferler.
Ankara Kalesi
Kale’nin 5 yıldır altyapısı bitirilemedi.
Biraz Bülent Arınç gelecek diye, biraz da “Başbakan gelecekmiş” diye
yürüdü iş, arka sokaklar bekliyor. Kale’ye ulaşım, otopark, aydınlatma ve
tuvalet, hala ciddi bir sorun. Biz de 5 yıldır aynı şeyi tekrarlıyoruz
mecburen. Bu arada Ulus Tarihi Kent Merkezi Yenileme Projesi, Ulus’u, başka bir
yere dönüştürüyor. Mesela Hacı Bayram’ın, eski fotoğraflardaki Hacı Bayram’la
ilgisi kalmadı, özgünlüğünü kaybetti. Restorasyondan çok kentsel dönüşüm oldu
bir nevi.
Sanayi bölgeleri
Sanayi bölgelerimiz, altyapı sorunlarıyla
boğuşuyor üretmekten önce. 14 yıldır suyu olmayan Malıköy organize sanayi
bölgesinin yol ihalesi de 2 yılda 4 kez iptal edildi. Nedeni bilinmiyor ama bu
yüzden parselleri alınmış fabrikalar, temel atmayı bekliyor. İş kapısı ya,
vatandaşa hayrı dokunur diye herhalde. OSTİM, yeni, daha geniş işyerleri kurmak
için arazi aradı, rantçıları aşamadı. Karar verdikleri araziyi, çoktan
kapatmışlardı.
Kaldırımlar
Kentin pek çok yerinde kaldırımlarda
yürünmüyor. Özellikle yoğun merkezlerde.
Herhangi bir Ankaralı, engelli bin metre yarışlarında kesin şampiyon olur.
Ayrıca yürüyen merdivenler, yenilendiği halde yürümüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder