1 Temmuz 2015 Çarşamba

BAZI ŞEYLER NE KADAR HIZLI



30.06.2015 Milliyet-Ankara Gazetesi


Dünyanın en hızlısı ışık hızı mıdır? Rantçı hızı, onu geçebilir. Siz, imarsız boş bir araziye bakarken onlar, projenin maketine bakıyordur. Işık gelmeden önümüzü görmeyiz ama imar gelmeden geleceği görebilir rantçı. Ankara’nın hiçbir işi, içinde rant olanların hızında yürümüyor. Kente ya da vatandaşa hayrı dokunacak işler bekler de bekler, rantsal  işler, lafı geçerken bitmiştir bile.



Dal gitsin!

Kentsel dönüşümü, kentin izbeleşmiş mahallelerini yeniden düzenlenmek, yeni kısmına uygunlaştırmak olarak anlamıştık biz. Düzenlendiler ama çoğunda babadan dededen, orada doğmuş büyümüş mahalleli kalmadı. Çünkü mahallelinin alamayacağı lüks konutlar yükseldi gecekondu mahallesinde. Bu arada tarihi ya da doğal nedenlerle dokunmaya cesaret edilemeyen her bölge ya da arazide, niyeti bozmanın adı ‘kentsel dönüşüm’ oldu. ‘Kentsel dönüşüm’ dedin mi dal gitsin, istediğini yap artık.



Daha koalisyon mu olacak, olacaksa nasıl olacak, hükümet ne zaman kurulacak” diye beklerken 23 Haziran 2015 tarihli Resmi Gazete'de çıkan Bakanlar Kurulu Kararı çıktı şapkadan. Kararda, Çankaya, Mamak, Gölbaşı, Etimesgut sınırları içerisinde bulunan bazı mahalle ve alanlar, kentsel dönüşüm ve gelişim alanı ilan edilmişti. Hıza bak!.. Kentsel dönüşüm ya, hükümetin kurulmasını bile beklemeye gerek yok.



Altyapı

Ankara’nın, 2 aydır süren yağışlarla su basmadık semti kalmadı. Az yağdığı zaman da basıyordu zaten. Her gün bir yeri su basıyor ama piyangodan altyapı projeleri değil, kentsel dönüşüm çıkıyor şansımıza. Bu kentin altını da dönüştürmek gerekmiyor mu? Nerede kentsel dönüşüm?



Ulaşım

Ankara’nın metro hatları, 38 buçuk kilometre. Keçiören hattı bitince 67 buçuk olacak. New York metrosu 1355 kilometre, Berlin 480, Londra 400, Moskova 310, Madrid 290, Paris 215 kilometre diye devam ediyor. Bizim Sincan-Çayyolu hattı, 17 yıl sonra açıldı. Keçiören hattı devam ediyor. Ne havaalanına, ne Gar’a uğruyor metro. Üstelik olan hatlar iyi işletilemiyor, gece erkenden bitiyor zaten seferler.



Ankara Kalesi

Kale’nin 5 yıldır altyapısı bitirilemedi. Biraz Bülent Arınç gelecek diye, biraz da “Başbakan gelecekmiş” diye yürüdü iş, arka sokaklar bekliyor. Kale’ye ulaşım, otopark, aydınlatma ve tuvalet, hala ciddi bir sorun. Biz de 5 yıldır aynı şeyi tekrarlıyoruz mecburen. Bu arada Ulus Tarihi Kent Merkezi Yenileme Projesi, Ulus’u, başka bir yere dönüştürüyor. Mesela Hacı Bayram’ın, eski fotoğraflardaki Hacı Bayram’la ilgisi kalmadı, özgünlüğünü kaybetti. Restorasyondan çok kentsel dönüşüm oldu bir nevi.



Sanayi bölgeleri

Sanayi bölgelerimiz, altyapı sorunlarıyla boğuşuyor üretmekten önce. 14 yıldır suyu olmayan Malıköy organize sanayi bölgesinin yol ihalesi de 2 yılda 4 kez iptal edildi. Nedeni bilinmiyor ama bu yüzden parselleri alınmış fabrikalar, temel atmayı bekliyor. İş kapısı ya, vatandaşa hayrı dokunur diye herhalde. OSTİM, yeni, daha geniş işyerleri kurmak için arazi aradı, rantçıları aşamadı. Karar verdikleri araziyi, çoktan kapatmışlardı.



Kaldırımlar

Kentin pek çok yerinde kaldırımlarda yürünmüyor. Özellikle  yoğun merkezlerde. Herhangi bir Ankaralı, engelli bin metre yarışlarında kesin şampiyon olur. Ayrıca yürüyen merdivenler, yenilendiği halde yürümüyor.


Say” derseniz daha çok var, liste uzun. İşte bu işlerin de rantsal hızda olmasa da makul bir hızda yürümesini bekliyoruz Ankaralılar olarak. Sağlıklı bir kent yapısı için de hızlı olmak lazım. Biri yavaş öbürü çok hızlı yürüyünce, gözüne batıyor çünkü insanın.

Hiç yorum yok: