14.07.2015 Milliyet-Ankara Gazetesi
Medeni
koşullarda yönetilen bir ülkede, “İstediğin
yere şikayet et” denemez. Şikayet edilen burnundan geleceğini bilir çünkü;
devletin kurumları, tepesine çöker. Devletin hiçbir kurumundan korkmayan adamın
dolaştığı sokaklar ise zaten medeni koşullarda idare edilmiyor demektir. Bir de
o devletin tüm kurumlarıyla merkezi olan başkentinde bu cesareti taşıyorsa o
adamlar, adamlar değil, devlet tartışma konusu olur.
Şikayetler artıyordu
Son
1 yıldır şikayetler katlanarak artmıştı. Otoparkçıların başıboşluğu gazetelere
defalarca haber oluyor, bir sonraki haberde görüyorduk ki ipin ucu biraz daha
kaçıyordu. Hiçbir önlem alınmıyor, kamu kurumlarının gözleri önünde, kendi
açısından gelişmesini sürdürüyordu otoparkçı camiası. İpin ucu kaçtı kaçtı, 21
yaşındaki bir fidanın, Mehmet Karagöz’ün canına mal oldu sonunda. 2 yaralıysa
Mehmet’e göre şanslıydı.
Gerekçe ve karar
Ankara
Büyükşehir Belediyesi, 12 Şubat 2007’de Belediye Meclis’inde, 296 Sayılı
Kararı’nı onaylıyordu. Kararda “.. Ancak
Ankara'nın pek çok cadde ve sokağı araç otopark yeri olarak kullanılmağa devam
edilmekte, bu yerleri otopark mafyası illegal (yasadışı) olarak işletmektedir.
Ayrıca Belediyemiz’in pek çok geçici ve daimi açık ve kapalı otopark yerleri
bulunmakta ve bunlar belediye tarafından işletildiğinde görevli işçilerin
maaşlarını bile buranın hasılatından çıkarmak mümkün olamamaktadır. Buralardan
Belediyemiz’in büyük kayıpları olmaktadır” gerekçesi öne
sürülüyor ve “..Büyükşehir Belediyesi’nin
işletmekte olduğu alanlardaki otopark olarak kullanılacak park yerlerinin
(daimi veya geçici kapalıve açık otoparklar, mekanik otoparklar, cadde ve
sokaklardaki otopark olarak kullanılacak park yerleri) araç başına 50 yeni
kuruş günlük ücret üzerinden aylık kiraya verilerek, işletme haklarının 25
yıllık süre ile devredilmesi..” kararı alınıyordu.
Son
tarife
Park ücretleri “..
özel park ücretlerinin üzerinde olmamak kaydıyla..” firma tarafından
belirlenecekti. 1 Mart 2015’den itibaren geçerli son tarife şöyleydi:
AÇIK
VE YOL BOYU OTOPARKLAR (TÜM ARAÇLAR)
0-15
dakika ücretsiz (yol boyu otoparklar için)
15 dk.-4 saat arası KDV dahil 5 TL
4 saat-8 saat arası KDV dahil 7 TL
Tam gün KDV dahil 10 TL
15 dk.-4 saat arası KDV dahil 5 TL
4 saat-8 saat arası KDV dahil 7 TL
Tam gün KDV dahil 10 TL
ÇOK
KATLI VE KAPALI OTOPARKLAR (TÜM ARAÇLAR)
0-1
saat arası KDV dahil 5 TL
1-4 saat arası KDV dahil 7 TL
4-8 saat arası KDV dahil 9 TL
Tam gün KDV dahil 12 TL
1-4 saat arası KDV dahil 7 TL
4-8 saat arası KDV dahil 9 TL
Tam gün KDV dahil 12 TL
Ve uygulanan tarife
İpin
ucu ise şöyle kaçtı; bu tarifelere uyulmadı önce. ‘15 dakika ücretsiz tarife’
hiç uygulanmadı. 5 liralık yere 7 lira, tutturabilen 10 lira aldı. İtiraz mı
ettin, “İstediğin yere şikayet et”
cevabı da yanında hediye. Park yeri sabah 8’le akşam 8 arasında ücretli ama
görevşinas otoparkçılar, gecenin geç saatlerine kadar görev aşkıyla çalıştı. Ha
bir de kendini kaptırmışlar var; başkasının evine ya da dükkanına ait otoparka
da sahip çıkıyorlardı. ‘Fiş’ diye
üzerinde hiçbir resmi bilgi olmayan kağıt parçası takdim ediyor, bazıları
acıyıp 50 kuruş yazıp elinize tutuşturuyordu. İtiraz edersen “Ara, şikayet et istediğine...” Bazısı,
görevin kutsallığına tecavüz edildiği kanaatiyle olsa gerek, bir de üstüne ana
avrat dümdüz gidiyordu.
1
fidanı kurutmaya, 2 esnafı yaralamaya kadar vardı iş. Ertesi gün Başbakan Ahmet
Davutoğlu’nun talimatıyla yol kenarı otoparkları kaldırıldı.
Bir bu eksikti
Büyükşehir
Belediyesi, sokakların yasadışı işletilmesinden şikayetçi olduğu için
kiralanmamış mıydı otoparklar? Üstelik araba başı 50 kuruşla yetinmeyi göze
almıştı. ‘Parayı vermeyen canını verir’
durumuna nasıl geldi bu işler? Onca kamu kurumu, sayfa sayfa haber olurken niye
seyretti? Olacağı buydu zaten. Olduktan sonra önlem almak, medeni bir idare
biçimi mi şimdi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder