6 Ekim 2016 Perşembe

AŞTİ YANITLARI



04.10.2016 Milliyet - Ankara Gazetesi

Uçarı otogarımız AŞTİ’nin her fırsatta merkezden, otobüsçüler açısından da ‘kör nokta’ sayılan Mamak’a kaçma arzusunu ‘Kaçak Otogar: AŞTİ’ başlığıyla köşemizde işlemiştik geçen hafta. Ankara Şehirlerarası Otobüs İşletmecileri ve Acenteleri Derneği Eski Başkanı Mustafa Tekeli, yanıt hakkını kullanmak istedi. İşte bir önceki başkan sayın Tekeli’nin yanıtları:

“Yanlış anlaşılmalar var”
“Öncelikle AŞTİ'nin taşınmamasını gündeme getirdiğiniz için teşekkür ederim.

AŞTİ'nin taşınmaması için, bizim dernek yönetimimiz zamanında konu yargıya taşınmış ve halen de süren bir mahkeme süreci olduğundan, bu konuda açıklama yapmak doğru olmayacağı için bir yorum yapamıyorum.

Yalnız yazınızda yanlış anlaşılmalar var onları düzeltmek isterim.

Öncelikle firmalara ait şehiriçi servis araçları belediye tarafından değil AŞTİ esnafı tarafımızdan kaldırılarak, yerine ortak servislerle hizmet vermeye karar verilmiştir. Bunun en büyük nedeni de artan maliyetlerin karşılanamamasıdır.

Firmalar zarar ediyor
Türkiye genelinde bazı terminallerde şehiriçi servis taşıması hiç yapılmadığı gibi bazılarında da bizimki gibi ücretsiz ortak servis dahi yoktur. Var olan büyükşehirlerde de firmalar büyük zararlar etmektedir.

Takdir edersiniz ki THY'nin bile şehiriçine ücretsiz servisi yoktur. Zaten Karayolu Taşıma Kanunu ve Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde, firmalara şehiriçi ücretsiz servisi zorunlu değildir.

Bu şartlar altında aldığı onca tepkiye rağmen Sayın Büyükşehir Belediye Başkanımız Melih Gökçek Bey ve BUGSAŞ Eski Genel Müdürü Sayın Ruhi Kurnaz Bey, bütün bunlara göğüs germiş ve bize destek olmuştur. Sayelerinde birçok işletmeci servislerden dolayı zarar etmemiş, ticari faaliyetine devam edebilmiştir.

Ayrıca AŞTİ yerinde kaldığı sürece, biz AŞTİ esnafı olarak yakın illerden gelecekler için ANKAPARK'a ücretsiz servisler koyacağız. Böylelikle hem Ankara'ya değer katan, turist çeken projenin desteklenmesini sağlayacağız hem de bizler günübirlik turlar düzenleyerek esnafımıza ek gelir sağlayacağız.”

Biraz da bizim düşünceler
Herkes kendisini düşünüyor tabii, firmalar kendini düşünmüş, Belediye firmalarla yolcunun arasını bulmaya çalışmış, biz de yolcular olarak kendi açımızdan değerlendirmiştik zaten konuyu. Servisleri kimin kaldırdığından çok, kaldırılmasına karşılık yerine gelen uygulamaydı konumuz. Belki sadece Belediye’ye bırakmayıp, zarar edilmeyecek ortak bir çözüm geliştirilmeliydi. Belediyeler de bizim vergimizle veriyor nitekim bu hizmetleri.

Hızla genişleyen, 5 milyon 300 bin nüfusa dayanmış bir kent artık Ankara. 2005 yılından bu yana 850 bin kişi eklenmiş kente. Merkezlerine çok uzak artık ilçe çeperlerinde oturanlar. Bu arada servis konusunda uygulanmamış bir mahkeme kararı olduğunu da tekrar hatırlatalım.

Kısmetli Ankapark
Ayrıca Ankapark kadar 2 bin yıllık Ankara Kalesi’ni de bir düşünen olsaydı keşke. Kentin en önemli turistik mekanı Kale’ye, hiçbir toplu taşıma aracı çalışmıyor. 6 yıldır hatırlatıyoruz, sahip olan çıkmıyor. Daha doğmamış dünkü çocuk Ankapark’ın kısmetine bakın siz.

Not: Aynı yazımızdaki “..günde 200 otobüs firması yaklaşık 400 giriş-çıkış yapabiliyor ki..” cümlemizde yazım hatası sonucu 1 sayısı eklenmeyince 400 olmuş bin 400. Düzeltir, yanlışlık dolayısıyla özür dileriz.

Hiç yorum yok: