16 Temmuz 2015 Perşembe

CAN ALAN OTOPARK



14.07.2015 Milliyet-Ankara Gazetesi


Medeni koşullarda yönetilen bir ülkede, “İstediğin yere şikayet et” denemez. Şikayet edilen burnundan geleceğini bilir çünkü; devletin kurumları, tepesine çöker. Devletin hiçbir kurumundan korkmayan adamın dolaştığı sokaklar ise zaten medeni koşullarda idare edilmiyor demektir. Bir de o devletin tüm kurumlarıyla merkezi olan başkentinde bu cesareti taşıyorsa o adamlar, adamlar değil, devlet tartışma konusu olur.



Şikayetler artıyordu

Son 1 yıldır şikayetler katlanarak artmıştı. Otoparkçıların başıboşluğu gazetelere defalarca haber oluyor, bir sonraki haberde görüyorduk ki ipin ucu biraz daha kaçıyordu. Hiçbir önlem alınmıyor, kamu kurumlarının gözleri önünde, kendi açısından gelişmesini sürdürüyordu otoparkçı camiası. İpin ucu kaçtı kaçtı, 21 yaşındaki bir fidanın, Mehmet Karagöz’ün canına mal oldu sonunda. 2 yaralıysa Mehmet’e göre şanslıydı.



Gerekçe ve karar

Ankara Büyükşehir Belediyesi, 12 Şubat 2007’de Belediye Meclis’inde, 296 Sayılı Kararı’nı onaylıyordu. Kararda “.. Ancak Ankara'nın pek çok cadde ve sokağı araç otopark yeri olarak kullanılmağa devam edilmekte, bu yerleri otopark mafyası illegal (yasadışı) olarak işletmektedir. Ayrıca Belediyemiz’in pek çok geçici ve daimi açık ve kapalı otopark yerleri bulunmakta ve bunlar belediye tarafından işletildiğinde görevli işçilerin maaşlarını bile buranın hasılatından çıkarmak mümkün olamamaktadır. Buralardan Belediyemiz’in büyük kayıpları olmaktadır” gerekçesi öne sürülüyor ve “..Büyükşehir Belediyesi’nin işletmekte olduğu alanlardaki otopark olarak kullanılacak park yerlerinin (daimi veya geçici kapalıve açık otoparklar, mekanik otoparklar, cadde ve sokaklardaki otopark olarak kullanılacak park yerleri) araç başına 50 yeni kuruş günlük ücret üzerinden aylık kiraya verilerek, işletme haklarının 25 yıllık süre ile devredilmesi..” kararı alınıyordu.



Son tarife

Park ücretleri “.. özel park ücretlerinin üzerinde olmamak kaydıyla..” firma tarafından belirlenecekti. 1 Mart 2015’den itibaren geçerli son tarife şöyleydi:


AÇIK VE YOL BOYU OTOPARKLAR (TÜM ARAÇLAR)

0-15 dakika ücretsiz (yol boyu otoparklar için)
15 dk.-4 saat arası KDV dahil 5 TL
4 saat-8 saat arası KDV dahil 7 TL
Tam gün KDV dahil 10 TL



ÇOK KATLI VE KAPALI OTOPARKLAR (TÜM ARAÇLAR)

0-1 saat arası KDV dahil 5 TL
1-4 saat arası KDV dahil 7 TL
4-8 saat arası KDV dahil 9 TL
Tam gün KDV dahil 12 TL



Ve uygulanan tarife

İpin ucu ise şöyle kaçtı; bu tarifelere uyulmadı önce. ‘15 dakika ücretsiz tarife’ hiç uygulanmadı. 5 liralık yere 7 lira, tutturabilen 10 lira aldı. İtiraz mı ettin, “İstediğin yere şikayet et” cevabı da yanında hediye. Park yeri sabah 8’le akşam 8 arasında ücretli ama görevşinas otoparkçılar, gecenin geç saatlerine kadar görev aşkıyla çalıştı. Ha bir de kendini kaptırmışlar var; başkasının evine ya da dükkanına ait otoparka da sahip çıkıyorlardı. ‘Fiş’ diye üzerinde hiçbir resmi bilgi olmayan kağıt parçası takdim ediyor, bazıları acıyıp 50 kuruş yazıp elinize tutuşturuyordu. İtiraz edersen “Ara, şikayet et istediğine...” Bazısı, görevin kutsallığına tecavüz edildiği kanaatiyle olsa gerek, bir de üstüne ana avrat dümdüz gidiyordu.



1 fidanı kurutmaya, 2 esnafı yaralamaya kadar vardı iş. Ertesi gün Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun talimatıyla yol kenarı otoparkları kaldırıldı.



Bir bu eksikti

Büyükşehir Belediyesi, sokakların yasadışı işletilmesinden şikayetçi olduğu için kiralanmamış mıydı otoparklar? Üstelik araba başı 50 kuruşla yetinmeyi göze almıştı. ‘Parayı vermeyen canını verir’ durumuna nasıl geldi bu işler? Onca kamu kurumu, sayfa sayfa haber olurken niye seyretti? Olacağı buydu zaten. Olduktan sonra önlem almak, medeni bir idare biçimi mi şimdi?


Mehmet Karagöz cinayeti, şişmiş balonun patladığı yerdi sadece. Buzdağının ucuydu. İşte bir bu eksikti sanki Ankara’da, otopark terörümüz de oldu.

Hiç yorum yok: